“Als commercieel directeur ben ik binnen de Asito directie verantwoordelijk voor het commerciële succes van de organisatie op de korte en lange termijn. Hieronder vallen alle salesactiviteiten bij bestaande klanten en nieuwe klanten, voor de korte termijn. Voor de langere termijn vallen marketing, business development, communicatie en sponsoring ook binnen mijn verantwoordelijkheid. De eerste twee om Asito op de lange termijn concurrerend te houden, de laatste twee om de reputatie van Asito te bewaken en verder uit te bouwen. Op dit vlak is het creëren van thought leadership op onze thema’s (innovatie binnen facilitaire diensten en inclusief ondernemen) een speerpunt”
Wat heeft de verkiezing opgeleverd
“Het meedoen aan de verkiezing levert je veel nieuwe interessante inzichten op. Je leert jezelf nog beter kennen.Het winnen van de verkiezing maakt dat deuren geopend worden of makkelijker open gaan die daarvoor gesloten bleven. Uiteindelijk straalt de overwinning af op jezelf maar zeker ook op Asito en de mensen die bij ons werken. Het geeft een gevoel van Trots!“
Salesmotto van Remko
“Sales is van iedereen juist ook in een crisis”
“Mijn overtuiging is dat elke medewerker binnen Asito bijdraagt aan gezamenlijke salesdoelstelling. Dit is ongeacht functie of niveau in de organisatie. Zo zorgen onze schoonmaakkrachten voor loyale klanten die langdurig blijven en als referenties kunnen dienen in nieuwe trajecten. En dragen onze klantmanagers bij aan een plan waarbij we daadwerkelijk waarde creëren voor onze klanten. Medewerkers gebruiken social media om hun eigen netwerk te bereiken. Ook hier kunnen ze ambassadeurs zijn van Asito door te vertellen over hoe wij als Asito omgaan met deze coronacrisis, waarbij het vakmanschap van onze schoonmaakkrachten cruciaal is om deze crisis te bestrijden.”
Erelijst binnen SMA
2017 : Winnaar verkiezing Commercieel Directeur van het Jaar
Klik hier voor de pitch van Remko tijdens het Sales Event 2018
Ranking SMA Top50
2019 : 3e plaats
2018 : 6e plaats