
Directeur Marketing & Sales
Nationale Nederlanden Pensioen
Wim over zijn huidige rol
“Verantwoordelijk voor de commerciële strategie van het pensioenbedrijf van Nationale Nederlanden (actief met de merken NN en BeFrank) en in samenwerkingsverband binnen de organisatie voor het pakket verzekerbare arbeidsvoorwaarden (samen met Inkomen, Zorg en Bank). In portefeuille ook Insurope. Ons internationale samenwerkingsverband waarbij we in meer dan 60 andere landen actief zijn.Belangrijkste werkzaamheden zijn het vertalen van de marktwensen voor collectieve pensioenregelingen in nieuwe proposities, deze ontwikkelen, in de markt zetten via professionele onafhankelijke adviseurs door zowel accountmanagement als consultants. Nationale Nederlanden Pensioen is met een marktaandeel van circa 40% en een omzet van €2 miljard de grootste pensioenverzekeraar van Nederland“
Wat heeft deelname aan de verkiezingen Wim gebracht?
“Een bevestiging dat als je kiest voor excellente kwaliteit van de dienstverlening en daar met iedereen voor gaat, je echt het verschil kunt maken met z’n allen”
Het salesmotto van Wim
“Sales is Simply a Smile”
“Hou het simpel zodat de klant het begrijpt en zorg dat je hem continue door je excellente dienstverlening een smile bezorgt”
Erelijst binnen SMA
2013 : Winnaar van de verkiezing Commercieel Directeur van het Jaar
Klik hier voor de pitch tijdens Het Sales Event 2014.
Ranking binnen SMA TOP50
2019 : ..e plaats
2018 : 2e plaats
2017 : 3e plaats
2015 : 4e plaats