Reacties, SMA Piet Heyn Award 2016

Wat een mooie gala-avond was er ook dit jaar georganiseerd rondom de uitreiking van de SMA Piet Heyn Award. Het gala vond plaats op 27 oktober op het prachtige ss Rotterdam. Dat betekende, na een uitstapje in 2015, dus ‘gewoon’ weer op de oude vertrouwde locatie en dat werd zeer gewaardeerd door de aanwezigen. Net als de Rotterdam staat de SMA Piet Heyn Award voor glorie, durf en succes en met drie mooie podiumkandidaten werd het ‘als vanzelf’ een topavond. Bavaria werd uiteindelijk tot winnaar uitgeroepen. ING Branches Nederland en NS Zakelijk werden respectievelijk de nummers twee en drie. Ze stellen zich graag nader voor …

Bavaria grote winnaar SMA Piet Heyn Award 2016

Er zullen maar weinigen onder de leden van de SMA zijn, die nooit gehoord hebben van Bavaria. Maar niet iedereen weet wellicht 20161028 SMA Piet Heyn Award Bavaria Peer Swinkels Harm Jan van Peltdat de historie van dit mooie familiebedrijf teruggaat tot 1719. De familie Swinkels staat, alweer met de 7e generatie, aan het roer en zij hebben in de afgelopen jaren grote stappen gezet met het bedrijf. Die mooie ontwikkeling is ook bij de SMA niet onopgemerkt gebleven. En op 27 oktober leidde dat tot de eerste plaats bij de SMA Piet Heyn Award uitreiking. CCO Peer Swinkels nam de prijs met veel plezier in ontvangst. “Deze blijk van erkenning komt voor ons echt op een goed moment. Het laat zien dat de veranderingen die we de laatste jaren doorgevoerd hebben, echt een verschil hebben gemaakt. Wij zien dit dan ook als een motivator om deze koers vast te houden. Het mooie aan deze prijs is bovendien dat deze betrekking heeft op de hele commerciële organisatie van Bavaria. Niet alleen in Nederland, maar ook over de landsgrenzen. Het zijn de medewerkers die, met hun inzet en betrokkenheid, het verschil maken. Successen als deze vormen dan een prachtige aanleiding om met elkaar te vieren dat we het goed doen.”

Bavaria : Vizier op de toekomst

Peer Swinkels is verrast over de publiciteit die Bavaria kreeg na de SMA-avond. “We hebben al veel leuke reacties gekregen. Tijdens de avond op het ss Rotterdam heb ik ook met veel mensen kennis gemaakt. Het SMA-netwerk is een waardevolle aanvulling op onze bestaande contacten. Dat is extra mooi, omdat wij in de komende jaren nog verder door willen groeien. Bavaria heeft een aantal succesvolle jaren achter de rug. Maar wij weten als geen ander dat, om dit succes te behouden, je ook op tijd moet mee schakelen in een veranderende markt. Voor ons betekent dit bijvoorbeeld dat wij decentraler gaan opereren. Daar zijn we op directieniveau mee gestart en dat wordt nu verder uitgerold binnen het bedrijf. Dit toekomstbestendig maken van Bavaria maakt dat we dichter bij onze klanten staan en daar is het uiteindelijk allemaal om te doen.”

ING Branches Nederland: SMA Piet Heyn Award zeer inspirerend

Philippine Risch, Directeur Kantoren, ING Servicepunten & Cash bij ING Nederland, is zeer enthousiast over de verkiezing. “Wij 20161028 SMA Piet Heyn Award ING Philipinne Risch Robbert de Haanvonden het traject interessant en hebben er veel inspiratie uit gehaald. Het gaf inzicht in hoe anderen naar ons kijken. Daarnaast was het een prachtige avond en we zijn zeker trots op onze tweede plaats.”

Eén van de topics uit het juryrapport, waar ING Branches Nederland hoog op scoorde, was de klantbeleving. De bank heeft een nieuwe manier van werken geïntroduceerd om nog sneller tegemoet te komen aan de snel veranderende wensen van de klant. Philippine: “De behoefte aan advies bij financiële beslissingen is van alle dag. Onze adviseurs helpen klanten bij deze vraagstukken, maar ook bij het regelen van bankzaken met behulp van moderne technologie, zoals de mobiel bankieren app, waarin ING voorop loopt en wil blijven lopen. Dat persoonlijke contact doen we in een inspirerende, innovatieve en vooral gastvrije omgeving, zoals in ons kantoor in Amstelveen. Op de manier waarop de klant, onze gast, dat wil. De waardering van onze klanten én de jury is de grootste stimulator om deze ingeslagen weg voort te zetten. Voor onze adviseurs is deze Award een prachtige blijk van waardering voor de manier waarop zij iedere dag voor onze klanten het verschil maken.”

NS Zakelijk trots op podiumplaats SMA Piet Heyn Award

Voor Hans Verkerk, Salesmanager NS Zakelijk, was de podiumplaats bij de SMA Piet Heyn Award verkiezing, een grote blijk van waardering. “We hebben veel positieve reacties ontvangen na de verkiezing. Wij zijn er zelf ook trots op dat we bij de Top-3 behoorden. Vrijwel iedereen kent de NS, maar wij worden meestal niet direct geassocieerd met commercie en sales. Door deze nominatie blijkt dat onze inspanningen wel opgemerkt worden en dat is een belangrijke opsteker voor de salesprofessionals en adviseurs van NS Zakelijk.”

NS is in de afgelopen jaren sterk veranderd. “Zowel in cultuur en mentaliteit als in organisatie en doelstellingen. Wij zetten vandaag 20161028 SMA Piet Heyn Award NS Hans Verkerk Coen Bosde dag veel meer dan vroeger in op het creëren van meerwaarde voor onze klanten. Onze adviseurs zijn met verschillende organisaties in gesprek gegaan over hun mobiliteit en hoe ze deze ingericht hebben. Waar liggen de knelpunten? En wat kunnen wij eraan doen om die weg te nemen? Vooral flexibiliteit en toegang tot andere vormen van mobiliteit bleken belangrijk. Wij hebben samenwerkingsverbanden, met onder meer Greenwheels en Qpark om de combi van openbaar vervoer en autoverkeer te verbeteren. Nog niet iedereen weet echter wat wij allemaal te bieden hebben en we werken er hard aan om dat beter over de bühne te brengen. Het netwerk van de SMA biedt daartoe alle mogelijkheden.”

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen