Reacties winnaars Sales Event 2017

Commercieel Directeur van het jaar: Hans Peters (NS Reizigers)

 

 

Hans Peters van NS Reizigers was de grote winnaar van de verkiezing voor Commercieel Directeur van het Jaar en nam daarmee het 20170309 SMA Sales Event winnaar Hans Peters Commercieel Directeurstokje over van Kristien Janssen. Hij liet, in een spannende eindstrijd, Mieke Veldhuis (Bugaboo) en Bart Leemans (Koppert Cress) achter zich en werd door de jury uitgeroepen tot grote verassing op het podium. Hij kwam namelijk op als Donald Trump. De jury noemde Hans ‘een zuivere en koppige gentleman die spoorvast en doelgericht is. Een diplomaat en een meester in het leggen van verbindingen, maar ook een krijger, die de NS ‘great again’ maakte’. Hans: “Meedoen aan deze verkiezingen was echt een unieke ervaring. Het was een intensief traject waar ik heb geleerd om vast te houden aan mijn eigen ‘unique selling points’. Wat onderscheidt mij van anderen? Het mooie jurycommentaar was voor mij het hoogtepunt van de verkiezingen. De jury had prachtig verwoord waar ik als persoon voor sta, dat had ik zelf niet beter gekund. Dat ik tot winnaar ben uitgeroepen vind ik een enorme eer, zowel voor mij persoonlijk als voor de NS. Als ambassadeur van de SMA hoop ik commercie ‘als professie’ meer onder de aandacht te kunnen brengen. Commercie dient mijns inziens de motor te zijn achter vernieuwing en transformatie van iedere organisatie. lk wil de wereld van marketing en sales dichter bij elkaar brengen, want op het snijvlak hiertussen zit de meeste toegevoegde waarde, potentie en chemie. Dat is mijn ambitie voor het komende jaar.”

Over NS Reizigers

“Ik ben vierjaar geleden begonnen bij NS Reizigers en had de uitdaging om van NS een meer klantgedreven organisatie te maken. Door de reiziger op 1, 2 & 3 te zetten in al ons denken, doen en laten. Dat doen we met een nieuw communicatieplatform, waarin de reis van de klant centraal staat. We helpen de reiziger met de NS Reisplanner: een dynamische, proactieve, persoonlijke reisbegeleiding van deur tot deur. En door de wensen en behoeften van onze klanten door te vertalen naar KPl’s voor alle onderdelen van onze dienstverlening. Waardoor elke afdeling en medewerker precies weet wat zijn of haar bijdrage is aan onze klanttevredenheid. Voorlopig sluitstuk is de lancering van een feedback app. Hiermee zijn we NS aan het omvormen naar een klantgedreven ‘agile’ start-up van 180 jaar. Die excelleert op het gebied van klantbeleving. Meedoen aan deze verkiezingen was echt een unieke ervaring.”

 

Senior Sales Professional van het jaar: Fernando Padmos (Xylem Water Solutions)

 

Bij de Senior Sales Professionals verkiezing werd Fernando Padmos tot winnaar uitgeroepen. Hij liet Mark Goeman (ALD 20170309 SMA Sales Event winnaar Fernando Padmos Senior Sales ProfessionalAutomotive) en Marlous Joosten (Sogeti Nederland) achter zich en was zeer enthousiast over zijn uitverkiezing. “Voor mij is het een enorme eer dat mensen uit verschillende branches erkennen wat ik doe. lk bouw een goede vertrouwensband op met mijn klanten en ben daardoor echt een sparringspartner voor ze. Klanten leggen hun uitdaging bij mij neer en vervolgens zoeken we samen naar de beste oplossing. Dat geeft mij echt een kick. Het verkiezingstraject was zeer inspirerend. Ik heb het ervaren als een mooie reis, waarin je van alles tegenkomt en leert en jezelf dus ontwikkelt. Het is het soort reis die je zeker niet terug kan vinden in de boeken en eigenlijk gun ik het iedere salesprofessional om dit ook mee te maken. Het mooie aan het winnen van de verkiezingen is dat de reis nog voortduurt. Het komende jaar mag ik als ambassadeur van het sales vak en de SMA bij verschillende bijeenkomsten aanwezig zijn. Dan heb ik de kans om anderen te inspireren en mijn visie op salesvraagstukken met hen te delen. Anderen inspireren en helpen is iets wat ik graag doe. 00k in het juryrapport kwam dit naar voren. Hierin werd aangegeven dat 2e het volste vertrouwen in mij hebben en mij het ook zien uitdragen. Dat was het grootste compliment dat ik kon krijgen!”

 

Young Sales Professional van het jaar: Dennis Wagenaars (Ricoh)

 

Op 10 maart kregen de salestalenten van de SMA als eerste te horen wie vanaf nu de titel Young Sales Professional van het Jaar mag 20170309 SMA Sales Event winnaar Dennis Wagenaars Young Sales Professionaldragen. Dennis Wagenaars (Ricoh) was de gelukkige véér Nicky van de Moosdijk (RTL) en Roy Zaal (Webhelp). “Eerst overviel mij een gevoel van onwerkelijkheid. Maar dat veranderde al snel in grote blijdschap. |k had het gevoel dat ik dwars door het dak van Huis ter Duin heen schoot en ben enorm trots op deze blijk van waardering. Na al die maanden van keihard werken, voelt het heel goed om erkenning van vakgenoten te krijgen. Het was een lange weg, maar het traject zit erg goed in elkaar. Samen met mijn coach, Esther Veenendaal, heb ik alle stappen tot aan het podium doorlopen. We hebben samen keihard gewerkt om tot dit resultaat te komen. Esther heeft mij regelmatig een spiegel voorgehouden en mi] uit mijn comfortzone gehaald. Daardoor heb ik veel geleerd over mijzelf. Daarnaast wil ik ook nog even stilstaan bij mijn werkgever Ricoh. Die heeft de afgelopen jaren veel in mi] geïnvesteerd en mij alle kansen geboden om cursussen te volgen zodat ik me kan blijven ontwikkelen. Hier sta je niet elke dag bij stil, maar eigenlijk is dat heel bijzonder.”

“Eerst overviel mij een gevoel van onwerkelijkheid. Maar dat werd al snel een enorme blijdschap.”

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen