Toine Simons liet in zijn pitch over zijn masterclass al duidelijk zien dat hij een ervaren spreker is. Het was zijn 24e optreden (in 35 jaar) voor de SMA. “In mijn Masterclass liet ik zien hoe je in de regie kunt komen van het besluitvormingsproces van je klant. Dat doe ik aan de hand van een hele effectieve manier om processen te beïnvloeden. Ik noem dat een ‘Agile’ verkoopaanpak: behendig, transparant en flexibel. En met volkomen nieuwe inzichten laat ik je zien hoe je voorsprong kunt krijgen op je concurrentie.”
Belangrijkste boodschap
“Realiseer een ‘AGILE’ verkoopproces. Door het behendig en flexibel toepassen van een transparant ‘agile’ verkoopproces, realiseer je, met commitment van de klant, een veel betere uitgangspositie om de echte waarde van jouw propositie aan de klant aan te tonen. Hierdoor wordt de hit-rate van de commerciële inspanning aanmerkelijk verhoogd.”
…. door de ogen van deelnemer Paul Vrieling
“De sfeer in de zaal tijdens de masterclasses van Toine was prima. De eerste presentatie was voor mijzelf leuker dan de tweede, want toen had ik het verhaal natuurlijk al gehoord. Iedereen kent Toine, een aimabel persoon die een informele en nuchtere masterclass kan neerzetten. Als vakkundigsalesprofessional kan Toine als geen ander op humorvolle wijze het salesvak vertellen. Tegelijkertijd kan hij ook de kern van een salesprofessional aanstippen, de aanwezigen in de zaal herkennen zich in de, soms confronterende, punten waar een salesprofessional mee te maken krijgt. Een inspirerend verhaal over co-kwalificatie met je klant waar het aanwezige publiek met de nodige nieuwe inzichten opnieuw het salesproces kan aanvliegen