Sales Event 2019 : Masterclass Wouter van den Berg

20190314 SMA Sales Event Masterclass Wouter van den Berg (2)Dr. Wouter van den Berg zat 10 jaar geleden zelf in het publiek bij het SMA Sales Event als wetenschapper die op zoek was naar de kracht van salesperformance. “Ik kijk naar de invloed van het brein op salesperformance. Ik geef mensen inzicht in de mentale en neurologische processen die eraan ten grondslag liggen. Hiervoor heb ik samen met een team wetenschappers in de afgelopen 10 jaar een kleine 100.000 salesprofessionals wereldwijd onderzocht. Ik heb ze letterlijk ‘onder de hersenscan’ gehad, hun DNA afgenomen en in een bakje laten spugen voor hormoonanalyse. Ik wil mijn toehoorders laten zien dat om de beste te zijn je heel veel beter moet zijn dan de rest. En daarnaast moet begrijpen hoe je brein werkt zodat je het maximale uit jezelf kunt halen.”

 

Belangrijke boodschap

 

“Succesvolle salesprofessionals presteren tot wel 16x zo goed als de rest. Dat betekent dat ze niet een beetje, maar heel veel beter presteren dan de rest. Niet omdat ze beter zijn, maar omdat ze beter benutten wat ze hebben. Om dit te bereiken, en op lange termijn vol te kunnen houden, moeten verkopers hun breinprocessen optimaal inrichten en die van hun klanten leren begrijpen. Dit vereist inzicht in de manier waarop zowel nature (ons DNA) als nurture (onze latere levenservaringen) ons gedrag beïnvloeden en sturen. Salesprofessionals hebben een unieke positie in organisatie: ze verbinden de buiten- met de binnenwereld en spelen zo een cruciale rol in de hele waardeketen (van productinnovatie tot bottom-line result). Dit is een dynamisch en buitengewoon uitdagend speelveld waar ik graag onderzoek naar doe.”

 

…. door de ogen van deelnemer Judith Tolk

 

“Hoe het kan dat in de meeste Sales organisaties maar liefst 80% van de omzet gerealiseerd wordt door slechts 20% van het team? Spoiler: dit komt niet omdat de overige 80% niets zit te doen of het eigenlijk niet kan. Ze besteden hun tijd alleen aan de verkeerde dingen en laten zich beperken door verkeerde aannames, overtuigingen en alibi’s, waardoor ze continu in hetzelfde rondje blijven lopen. En we weten allemaal: als je doet wat je deed dan krijg je wat je kreeg! De Masterclass van Wouter leidde tot twee maal toe tot een overvolle zaal waar mensen graag een staanplaats voor over hadden. Wouter heeft twee academische studies cumlaude afgerond en is gepromoveerd, maar kan ook een goed verhaal vertellen met inhoud, scherpte en de nodige humor. Er was meer dan voldoende interactie met de zaal en deelnemers zaten op het puntje van hun stoel om de informatie en inzichten die Wouter gaf op te nemen. In de middag editie waren er veel mensen in de zaal die getipt waren door bezoekers van de ochtend editie. De connectie tussen theorie, wetenschap en praktijk werd op een duidelijke, overzichtelijke manier gebracht en gaf inzicht in ons dagelijks doen, zijn en handelen. Erg veel inspiratie voor iedere salesprofessional!”

 

.Beschikbare presentatie Wouter van den Berg

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen