Salesmotto Diana Smith

Business Development Partner

Kyndryl

“It takes two to tango”

Over haar salesmotto vertelt Diana: “We werken in een ecosysteem met onze partners. We zijn altijd samen verantwoordelijk voor het eindresultaat. Je kunt de klant zien als een danspartner, maar ook de zakelijke partners met wie wij samenwerken om tot een oplossing te komen voor de klant. Zij zijn verantwoordelijk voor de randvoorwaarden – en daarmee ook een essentieel onderdeel van het ecosysteem. In het salesvak kom je in aanraking met verschillende afdelingen binnen een organisatie bijvoorbeeld de afdeling IT, inkoop, finance, HR, marketing. Sales is samenwerken en kun je naar mijn mening nooit alleen doen.

“We bieden een dienstverlening voor complexe omgevingen en leveren iedere keer maatwerk. Je moet daarom heel goed kunnen luisteren naar de klant en het is altijd een stukje cocreatie. We zijn een implementatiepartner, een system integrator en adviseur voor de klant. De klant moet daarvoor ook echt willen meewerken: it takes two to tango.

“In mijn huidige rol ben ik veel bezig met netwerken binnen de Rijksoverheid. Mijn focus is binnen vijf jaar trajecten met nieuwe klanten ontwikkelen.We zijn echt samen aan het bouwen. Dat vind ik juist ontzettend leuk. Het blijft altijd een uitdaging om te achterhalen wat mensen drijft. Die interesse in mensen zit er bij mij in. Ik denk dat als je die drive hebt, dat sales en leiderschap je gemakkelijker af gaan.”

Als nieuw bedrijf komt Kyndryl met uitdagingen waar Diana bijna dagelijks mee te maken heeft. “Naamsbekendheid is een belangrijke uitdaging. Mensen maken soms vreemde associaties bij de naam Kyndryl. ‘Kyn’ komt van ‘kin’ en staat voor connectie. ‘Dryl’ komt van ‘tendril’ en staat voor groei. Het betekent samen groeien, dat is de rode draad die door de filosofie van het bedrijf loopt en het geeft de fase aan waar we ons nu in bevinden”.

“Sales is wel echt zo’n vak waar je in rolt,” vertelt Diana met een lach. “Er zijn maar heel weinig sales professionals die er echt voor geleerd hebben, natuurlijk los van de opleidingen die je tijdens je salesloopbaan kunt volgen. Het moet in je karakter zitten, het is een bepaalde drive. Ik ben zelf begonnen als ondernemer. Ik had een half jaar tijd om te overbruggen tussen twee studies. Ik ben toen bij vrienden gaan werken en ben via hen in aanraking gekomen met een franchise organisatie die een keten aan het opzetten was van telecom winkels. Een half jaar later had ik zelf twee winkels. Dat was precies in de tijd dat het GSM netwerk in opkomst was, dat was booming business. De winkels heb ik na een aantal jaren doorverkocht aan een internationale keten en daarna ben ik bij KPN in sales terecht gekomen”.

De diversiteit van sales trekt Diana erg aan. “Het leuke aan ons vak vind ik dat je eigenlijk met alle facetten van een onderneming te maken krijgt. Je spreekt veel verschillende mensen en dat maakt het werk heel afwisselend. Geen dag is hetzelfde”.

“De overheid is erg aanbestedingsgedreven. Op zich is dat al een topsport, met de verschillende fases en strakke tijdslijnen. We moeten vroegtijdig kijken met welke partners we kunnen teamen – met wie dus gaan dansen. Het is een interessante dans: te vroeg een keuze maken kan slecht uitpakken, te laat ook. In die balans opzoeken ben ik eerlijk gezegd best goed in.”

Dit is het salesmotto van Diana Smith, Business Development Partner en verantwoordelijk voor de Public Sector bij Kyndryl. Kyndryl is een Technologiedienstenbedrijf, sinds 4 november 2021 afgesplitst van IBM en zelfstandig beursgenoteerd aan de New York Stock Exchange. Het bedrijf ontwerpt, bouwt, beheert en moderniseert bedrijfskritische technologiesystemen.

Elke week gaan we in gesprek met een salesprofessional over zijn/haar salesmotto. De gesprekken van dit jaar kun je terugzien in één overzicht.

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen