Salesmotto Joy Ophorst

Salesmanager

Philips Stadion Eindhoven

“Samen bouwen aan een duurzame relatie”

“Door mijn deelname aan het SMA Sales Event Zuid, waarbij men mij vroeg om mijn salesmotto aan te leveren, ben ik gaan nadenken over de wijze waarop ik invulling aan mijn werk geef en wat voor mij de meest prettige manier van zaken doen is. Ik vond dat het bovenstaande salesmotto het beste op mij van toepassing is en exact de manier weergeeft waarop ik mijn commerciële rol dagelijks invul. Ik heb er uiteraard geen enkele moeite mee om snel een opdracht te scoren maar ik haal er persoonlijk veel meer voldoening uit als ik een duurzame relatie met een opdrachtgever kan opbouwen omdat ik op deze manier veel beter in staat wordt gesteld om op de behoeften van een klant in te spelen. Je bouwt hiermee een relatie op voor de lange termijn en dat gaat voor mij veel verder dan de opdracht die men bij ons in het stadion doet. Ik kijk bijvoorbeeld hoe ik samen met de klant nieuwe verbindingen kan leggen waardoor we elkaar aan nieuwe contacten helpen zodat je hierdoor elkaars netwerk gaat verrijken. Ik probeer dat zelfs te doen in deze lastige periode waarin wij onze klanten nagenoeg niets kunnen bieden. Ik weet zeker dat dit positief effect in de toekomst gaat opleveren en dat ze mij dan weer opdrachten gaan gunnen als onze deuren weer open gaan. Ik zie dat als een soort van wisselwerking. Ik moet wel eerlijk zeggen dat je niet met iedereen zo’n soort relatie kunt opbouwen maar de intentie om dit te doen is er altijd.”

Joy is van mening dat je een duurzame relatie met elkaar kunt opbouwen als de organisaties wel bepaalde raakvlakken hebt: “Vanuit Hutten zijn we van huis uit sterk in gastvrijheid en culinaire ambacht maar we willen eveneens van betekenis zijn op gebieden zoals vitaliteit en duurzaamheid. We geven hier invulling aan door samen met de opdrachtgever te kijken op welke manier wij de doelstelling van het event samen kunnen bereiken.”

Joy geeft aan dat een aantal eigenschappen belangrijk is om volgens dit salesmotto te kunnen werken: “Ik geloof echt dat je alleen maar invulling aan dit salesmotto kunt geven als je oprechte interesse hebt in je gesprekspartner, enthousiast bent en beschikt over een flinke portie doorzettingsvermogen. Indien de opdrachtgever bijvoorbeeld een nee als antwoord geeft dan wordt ik altijd enorm fanatiek om te kijken hoe ik een dergelijk antwoord toch kan ombuigen naar een opdracht. We weten allemaal dat de verkoop pas bij een nee begint waarbij ik de overtuiging heb dat de deur altijd nog wel op een kier staat. Het geeft mij dan een enorm lekker gevoel als de opdracht uiteindelijk inderdaad toch nog gaat lukken.”

Op de vraag hoe Joy aan nieuwe klanten komt, antwoordde ze : “Ik haal nieuwe klanten binnen via onze online platformen waarbij social media een belangrijke rol speelt. Daarnaast hebben we natuurlijk ook het netwerk dat rondom PSV aanwezig is en ik moet zeggen dat daar ook regelmatig leads vandaan komen. We werken namelijk heel nauw samen met de commercie van PSV. Ik zou mijn acquisitie dolgraag landelijk uitbreiden om te laten zien dat het Philips Stadion meer dan alleen voetbal te bieden heeft. Ik merk echter wel dat sommige landelijke partijen soms wel kiezen op speerpunten als innovatie, vitaliteit en technologie. Voor corona ging ik ook regelmatig naar netwerkbijeenkomsten in deze regio om zo aan nieuwe opdrachten te komen. Dat is nu natuurlijk helemaal stil gevallen. Op dit moment ben ik veel met de toekomst bezig door te kijken waar eventuele kansen liggen als het straks weer open gaat. Ik zie langzaam wel licht aan het eind van de tunnel komen en kan niet wachten totdat ik weer mensen hier op het stadion mag ontvangen.

Dit is het salesmotto van Joy Ophorst, salesmanager in het Philips Stadion in Eindhoven. Zij is op deze locatie vanuit Hutten verantwoordelijk voor de events en catering. Tevens was Joy één van de kandidaten die mee heeft gedaan aan de verkiezingen van de Sales Professional van Zuid Nederland.

Elke week gaan we in gesprek met een salesprofessional over zijn/haar salesmotto. De gesprekken van dit jaar kun je terugzien in één overzicht.

Mocht je geen lid zijn van de SMA en de SMA Weekly met daarin o.a. de rubriek Salesmotto zou willen ontvangen, laat dan hieronder jouw gegevens achter.

Aanmeldformulier maandelijkse blog