Salesmotto Tyrone Faber

Field- en Project Manager

Hamilton Bright

“Hoe groter de uitdaging, des te bevredigender het succes”

“Toen ik een klein jongetje was zei ik niet dat ik als ik later groot was, ik in de Fast Moving Consumer Goods wilde werken. Desalniettemin blijk ik het een enorm uitdagend en interessant wereldje te vinden”, zegt Tyrone. “Er kan zo’n power zitten achter de grote merken in de supermarkt. Bij hamilton bright is mijn huidige rol Field- en Project Manager voor onze klant Upfield, het bedrijf dat 4 jaar geleden merken als Blue Band, Becel en Croma overkocht van Unilever. Destijds zag Unilever weinig rendement in het creëren van een meer plantaardig en verantwoordelijk imago voor deze merken. Upfield zag daar juist wel toekomst in en wij hebben onze propositie er ook op ingezet.”

“Ons basisproduct is het inzetten van mensen. Die mensen kunnen veel verschillende dienstverleningen uitvoeren, afhankelijk van de wens. Daar kijken wij goed naar en we kleden het basisprofiel op termijn steeds meer aan. Zie het als een stukje cross- en upsell. Aan de ene kant probeer ik een zo groot mogelijk pakket aan marketingdiensten te verkopen om ze zo goed mogelijk in de markt te zetten. Aan de andere kant leid ik bij Upfield een team dat B2B sales genereert en daarmee extra omzet binnenhaalt. Mijn rol bevat dus zowel een stukje sales als een stukje team management.”

Tyrone geeft aan dat hij iemand is die echt wel een uitdaging nodig heeft: “Anders kan ik lui worden. Mijn salesmotto is dan ook: ‘hoe groter de uitdaging, des te bevredigender is het succes’. Zeker als anderen zeggen dat het niet kan, dan vind ik het juist leuk om de uitdaging aan te gaan. De missie van Upfield geeft mij wat dat betreft heel veel energie.

“Ik hield altijd al van het commerciële aspect van sales, de actie, de snelheid, het boeken van commerciële successen. Ik leerde het al snel van mijn ouders, die hadden beiden hun eigen zaak. Ik draaide mee en ik merkte toen al dat als het een gekkenhuis was, één grote chaos en hectiek, ik het echt geweldig vond. Zelf hoefde ik niet per se het ondernemerschap verder verkennen, ik vind het belangrijk dat ik wat meer ervaring opbouw in grote commerciële bedrijven en corporate organisaties.”

The sky is the limit, wat Tyrone betreft. “De eerste jaren dat ik in de commerciële wereld werkte, merkte ik dat het succes al snel behaald was. De omzet is binnen, of een bepaald target behaald. Om eerlijk te zijn kon ik daar niet echt van genieten. Iemand waar ik veel contact mee had, gaf mij het inzicht dat ik me niet hoefde neer te leggen bij de gebruikelijke targets. Sindsdien denk ik altijd na over hoe nu verder. Hoe kunnen we een tandje beter en efficiënter? Ik ben altijd op zoek naar die volgende stap, de volgende uitdaging.”

“Als ik dat in de praktijk breng, stuit ik soms op irritatie. We hebben toch iets goeds behaald, waarom zijn we daar niet blij mee? Maar als blijkt dat we inderdaad net dat stapje beter kunnen en het ook behalen, begrijpen ze het. Dat vind ik inspirerend. Bij welk succes ben je tevreden? Is dit het, of kunnen we er nog meer uithalen met elkaar? Die mindset probeer ik ook naar mijn team over te brengen. Ik zoek altijd impulsen om dat ene stapje extra te behalen en probeer gebruik te maken van ieders talenten. Daarmee wordt het team sterker.”

Tyrone vindt sales wat dat betreft dan ook echt geen eenmansklus. “Ik ben tenslotte ook afhankelijk van mijn team. De plannen die ik bedenk moeten zij uitvoeren, en dan moet ik ze wel aan mijn kant hebben. Ook dat aspect is een uitdaging, net als het kunnen bieden van transparantie en vertrouwen aan je stakeholders. Dat is volgens mij key om succesvol te zijn in de commerciële wereld.”

Dit is het salesmotto van Tyrone Faber, Field- en Project Manager bij hamilton bright. Hamilton bright gelooft in de kracht van écht menselijk contact. Door op elk contactmoment tijdens de klantreis behoefte te creëren bij mensen, versterken zij merken. Daarbij staan mensen in het hart van de organisatie. Mensen met een hart voor merken, retail en sales. Hamilton bright verbindt deze harten aan merken: aan A-merken én retailformules. En zo wint hamilton bright ook de harten van consumenten/shoppers en maakt ze fan van merken. Als werkgever wint hamilton bright ook de harten van (young) professionals met passie voor retailmerken.Elke week gaan we in gesprek met een salesprofessional over zijn/haar salesmotto. De gesprekken van dit jaar kun je terugzien in één overzicht.

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen