SMA Awards

Gedurende het jaar organiseert de SMA een aantal verkiezingen. Hierin staan zowel personen als bedrijven centraal en voor beide geldt dat het voor de deelnemers een mooie gelegenheid is om zichzelf te profileren. Voor de SMA is een onafhankelijk en objectief proces heel belangrijk. Daarom zorgen we voor een goede voorbereiding en vormt een gedetailleerd plan van aanpak de basis voor het verkiezingsproces. De ins en outs van betrokkenen worden nauwlettend onderzocht, zodat de jury die de uiteindelijke keuze maakt, op basis van een gedegen rapportage haar oordeel kan vormen. Bestuursleden van de SMA hebben, met het oog op de objectiviteit, geen zitting in de diverse jury’s.

 

 Verkiezingen tijdens het Sales Event

Awards voor de winnaarsAl meer dan 40 jaar organiseert de SMA tijdens het jaarlijkse Sales Event interessante en spannende verkiezingen. Het ging hierbij jarenlang alleen om de titel van Commercieel Directeur van het Jaar. In 2003 werd de verkiezing uitgebreid met de titel van Senior Sales Professional van het Jaar en sinds 2011 is er, via de verkiezing van Young Sales Professional van het Jaar, ook volop aandacht voor aanstormend talent.

 

 

 

 

Klik hier voor meer informatie over de verkiezingen tijdens het Sales Event

 

SMATOP50

Uitreiking prijs SMA Top-50 prijs aan Rob IdinkDe SMA introduceerde in 2012 een nieuwe verkiezing, die van de SMATOP50. Deze ranglijst geeft weer wie de meest invloedrijke Sales Professionals van het afgelopen jaar zijn. Een positie in de SMATOP50 wordt niet zomaar toegekend: de kandidaten moeten in het verleden deel hebben genomen aan één van de verkiezingen van de SMA, zodat ze al stevig gescreend zijn op commerciële inzet, leiderschap en carrièreontwikkeling. De kandidaten worden vervolgens beoordeeld aan de hand van strenge, door de SMA vastgestelde, criteria. 

 

 

Klik hier voor meer informatie over de SMA TOP50

 

Piet Heyn SMA Award

Winnaar Piet Heyn Award 2013De Piet Heyn SMA Award wordt toegekend aan Nederlandse ondernemingen die zich met durf en visie onderscheiden in de markt. Het is een weerspiegeling van het Oost-Indische gedachtegoed en het gaat hier om ondernemingen die in de traditie van zeevaarder en Luitenant-admiraal Piet Heyn (1577 -1629) een zeer sterk en ambitieus commercieel beleid hebben gevoerd. En daarmee bijzondere resultaten hebben geboekt.  De leden van de SMA kunnen ieder jaar bedrijven voordragen, waarvan men vindt dat deze in aanmerking komen voor de Piet Heyn SMA Award.

 

  

 Klik hier voor meer informatie over de Piet Heyn SMA Award