In de maand maart was er voor de leden heel wat inspiratie op te doen bij bijeenkomsten van de SMA. Naast het groots opgezette Sales Event (5 maart) waren er activiteiten in nagenoeg alle regio’s. Waaronder bij SMA Noord die in samenwerking met voetbalclub FC Emmen een ‘Salesmanager in de keuken’ organiseerde. Leden van SMA Oost konden kennis maken met OAD. Ook stonden er twee inspirerende ‘Sales Cafés’ ingepland. Tom Klinker gaf de leden van SMA Midden een vernieuwd inzicht in online Personal Branding en op 30 maart stond de bijeenkomst van SMA Noord geheel in het teken van Storytelling, beleving en onderscheidend vermogen.
In samenwerking met de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen organiseerde de SMA voor de vierde keer het ‘SMA sollicitatie event’. In verschillende workshops krijgen studenten de unieke kans om zich te verdiepen in de vaardigheid van het solliciteren. Diverse SMA-Partners leveren een belangrijke bijdrage aan dit event en investeren op deze manier in de accountmanagers van de toekomst. Manon Kovács, voorzitter SMA Students kijkt terug op een zeer succesvolle bijeenkomst.
Lees meer over het SMA Sollicitatie Event van 11 maart in ons archief.
Ruim 30 leden van SMA Noord bezochten de bijeenkomst bij de plaatselijke trots van Drenthe, FC Emmen. Deze ambitieuze voetbalclub wil mensen graag met elkaar in contact brengen en doet dat op een proactieve manier. SMA-lid Sander Bennink (Payned Payrolling) vertelde alles over het belang van netwerken en partnerships. “Investeren in een betrokken bedrijf of club zoals FC Emmen, brengt je als ondernemer of – in het geval de SMA – als vereniging, in contact met de juiste mensen. Dat zorgt voor concrete leads.”
Lees meer over deze Salesmanager in de Keuken bij FC Emmen van 16 maart in ons archief.
Frans Schuitemaker, directeur van OAD, gaf een speciale doorkijk in het verleden van dit oer-Hollandse bedrijf. Openhartig vertelde hij over het faillissement en de bijzondere doorstart. De kracht van de organisatie, dat oorspronkelijk van start ging als busonderneming, zit in de aandacht voor kwaliteit én de grote betrokkenheid bij en persoonlijke aanpak naar klanten. Het verhaal van OAD is een verhaal over nieuwe mogelijkheden en het opbouwen van langdurige relaties.
Lees meer over deze Salesmanager in de Keuken bij OAD van 19 maart in ons archief.
Tom Klinker van Academyconsulting werd met verve aangekondigd als spreker en deed hier geen afbreuk aan. Tom ziet sociale media als dé nieuwe manier van communiceren, maar beseft ook dat het voor veel mensen lastig is om hier, met de huidige snelle ontwikkelingen, grip op te houden. De centrale vraag van dit Sales Café was dan ook hoe je effectief om kunt gaan met sociale media. De deelnemers kregen bruikbare tools en werden op enthousiasmerende wijze tot denken aangezet.
Lees meer over dit Sales Café over Personal Branding van 24 maart in ons archief.
.
Story Telling leeft onder de professionals in het salesvak. Dat bleek eens te meer uit de hoge opkomst bij de SMA-bijeenkomst bij Partner Noordlease. Paul Joosten (Dutopia) verdiept zich al jaren in dit onderwerp. “In het salesvak geldt als geen ander dat mensen uit jouw aanbod (verhaal) zelf de juiste conclusie moeten kunnen trekken. Als je onderscheid maakt en balans aanbrengt tussen EQ en IQ, kun je de effectiviteit van je boodschap bepalen. Als jouw verhaal de emotie van mensen raakt, zullen ze het onthouden.”
Lees meer over dit Sales Café over Story Telling van 30 maart in ons archief.