Key Note SMA Noordz Sales Event
Stef van der Ziel is ondernemer. Hij richtte samen met vijf compagnons het eerste webdesignbedrijf in het Noorden op. Stef is eigenaar van de internationale streaming media bedrijven Jet-Stream en StreamZilla. Ook is hij is initiatiefnemer van de onlangs gelanceerde Bevingmeter: crowdsourced aardbevingen meten met je smartphone. Daarnaast broedt hij altijd op andere plannen om bestaande markten te vernieuwen. Top Dutch is één van zijn laatste plannen, en daar zal het tijdens zijn presentatie verder op ingaan. Stef heeft zich hierbij opgeworpen, als campagneleider om de fabrieken van Tesla naar het Noorden te halen. In de ogen van Stef, is dit wel de nieuwe sales. Daar waar dergelijke lobby’s altijd in de achterkamertjes plaatsvonden, werd hier vol voor de openheid gekozen, waarbij Social Media een belangrijk rol heeft gespeeld. In zijn verhaal zal Stef ons meenemen in deze reis en ons ook deelgenoot maken van zijn Lesson Learned.
Masterclasses SMA Noordz Sales Event
Break-out sessie SMA Noordz Sales Event
Marijn de Boer : De onbegrensde mogelijkheden van het digitale domein
‘LinkedIn…? Nee joh… heb ik toch niet nodig. Ben niet op zoek naar een baan. Vind het alleen handig voor mijn contacten maar verder doe ik er niet veel mee, zou niet weten wat’. Zorgwekkende uitspraken van sales professionals die ik regelmatig hoor als ik vertel over LinkedIn. ‘Je gaat het pas zien als je het door hebt’ zei een groot voetballer ooit. En dat geldt voor LinkedIn ook. Al ruim acht jaar haal ik business uit dit mooie kanaal. Hoe zet je jezelf neer als professional, hoe maak je jezelf vindbaar en zichtbaar, hoe werkt het netwerken en hoe kun je leads genereren met LinkedIn? Tijdens haar presentatie neemt Corinne Keijzer jou in vogelvlucht mee door de mogelijkheden van LinkedIn en het proces social selling. Na deze sessie begrijp je beter waarom het een kanaal is dat niet mag ontbreken in je mediamix en waarom het voor jou als sales professional zo belangrijk is om hier direct aandacht aan te besteden in je werkzaamheden. Corinne Keijzer, al ruim acht jaar trainer en spreker op gebied van LinkedIn. Officieel ambassadeur van LinkedIn, zzp’er van het jaar in ‘Coaching en training’ en auteur van zes boeken waaronder de meest recente: ‘Meer succes met LinkedIn! welke je op deze dag direct kunt aanschaffen. Is dat even mooi, kun je direct met wat je geleerd hebt aan de slag!
John Knol : van content naar contact
John Knol geeft op een praktische en zeer inspirerende wijze inzicht hoe je content creëert, cureert en communiceert om uiteindelijk in contact te komen met je doelgroep. Een nieuwe vorm van acquisitie, juist ook voor het MKB. Want wie wil er nou niet met geïnteresseerde prospects aan tafel komen? Het menselijk aspect in de wereld van big data en marketing automation blijft daarbij erg belangrijk en mag niet uit het oog worden verloren! Hij is werkzaam bij LexisNexis®. Een organisatie die nieuwsberichten, juridische en bedrijfsinformatie van tienduizenden internationale bronnen, evenals van duizenden bedrijfsrelevante websites, blogs en forums verzamelt. Hierbij varieert het content-portfolio met miljarden documenten van kranten tot vakbladen, van bedrijfsdatabanken tot bedrijfsrapporten, waaraan wij dagelijks letterlijk miljoenen nieuwe documenten toevoegen. Een perfecte organisatie om ons meer de weg van content naar contact te vertellen