Sprekers SMA Noordz Sales Event

 

Key Note SMA Noordz Sales Event

SMA Profielfoto Stef van der Ziel

Stef van der Ziel is ondernemer. Hij richtte samen met vijf compagnons het eerste webdesignbedrijf in het Noorden op. Stef is eigenaar van de internationale streaming media bedrijven Jet-Stream en StreamZilla. Ook is hij is initiatiefnemer van de onlangs gelanceerde Bevingmeter: crowdsourced aardbevingen meten met je smartphone. Daarnaast broedt hij altijd op andere plannen om bestaande markten te vernieuwen. Top Dutch is één van zijn laatste plannen, en daar zal het tijdens zijn presentatie verder op ingaan. Stef heeft zich hierbij opgeworpen, als campagneleider om de fabrieken van Tesla naar het Noorden te halen. In de ogen van Stef, is dit wel de nieuwe sales. Daar waar dergelijke lobby’s altijd in de achterkamertjes plaatsvonden, werd hier vol voor de openheid gekozen, waarbij Social Media een belangrijk rol heeft gespeeld. In zijn verhaal zal Stef ons meenemen in deze reis en ons ook deelgenoot maken van zijn Lesson Learned.  

 

Masterclasses SMA Noordz Sales Event

SMA Profielfoto Joel Darius
 
Welke impact heeft digitalisering op het verkoopproces? En in hoeverre zijn traditioneel georganiseerde bedrijven in staat om zichzelf te transformeren van verkooporganisatie naar een dynamisch klant-georiënteerd bedrijf waar digitalisering hand in hand gaat met traditionele  sales.Tijdens zijn presentatie zal Joël Darius zijn ervaringen met ons delen op dit gebied
 
 
 
 
 
Quincy Burke : How to recruit, find and empower the new generation sales professionals in the digital age
 
SMA profielfoto Quincy BurkeQuincy Burke deelt tijdens de Masterclass zijn kennis, ervaring en learnings op het gebied van werving, selectie en opleiden van de nieuwe generatie sales talenten. Sinds 2003 helpt hij bedrijven met het behalen van commerciële doelstellingen door het werven en selecteren van het best passende sales talent. Al vroeg begon hij met actieve online werving van kandidaten via LinkedIn en andere social media kanalen. Nu werkt hij sinds februari 2016 bij YoungCapital. Kickstarten van jong talent is het doel. Bij YoungCapital geloven zij dat de nieuwe generatie zorgt voor de vernieuwing, een frisse blik en energie, dat nodig is om de toekomst van uw bedrijf te waarborgen. Quincy is onder het label YoungCapital Professionals geestelijk vader van het Sales & Accountmanagement Traineeship.
 
 

Break-out sessie SMA Noordz Sales Event 

Marijn de Boer : De onbegrensde mogelijkheden van het digitale domein

 
SMA Profiel Marijn de BoerMarijn de Boer is Digital Marketeer bij TRES. Na de Master Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen is hij begonnen aan zijn carrière in digitale marketing, waar hij nu ruim 5 jaar werkzaam in is. In zijn huidige functie ondersteunt hij de meest uiteenlopende bedrijven bij het uitstippelen en de uitvoering van hun online marketing strategie.Voor online succes is er geen one-size-fits-all oplossing. De mogelijkheden lijken soms eindeloos, en zijn ook constant in verandering. In zijn presentatie zal hij hier wat heldere grenzen in aan brengen, door de belangrijkste mogelijkheden in kaart te brengen, en concrete take-away’s te benoemen. Enerzijds belicht hij SEA, SEO, Display, Social en E-mail marketing als mogelijkheden om (relevant) verkeer naar je website te trekken. Maar je kunt nog zulke goede campagnes hebben, wanneer jouw website niet optimaal is zal de conversie hier ook onder lijden. Daarom gaat hij ook in op een aantal veelvoorkomende knelpunten van een website en manieren om deze te voorkomen én te genezen.
 
 
Corinne Keijzer : Hoe professioneel bij jij op LinkedIn?
 

SMA Profielfoto Corinne Keijzer‘LinkedIn…? Nee joh… heb ik toch niet nodig. Ben niet op zoek naar een baan. Vind het alleen handig voor mijn contacten maar verder doe ik er niet veel mee, zou niet weten wat’. Zorgwekkende uitspraken van sales professionals die ik regelmatig hoor als ik vertel over LinkedIn. ‘Je gaat het pas zien als je het door hebt’ zei een groot voetballer ooit. En dat geldt voor LinkedIn ook. Al ruim acht jaar haal ik business uit dit mooie kanaal. Hoe zet je jezelf neer als professional, hoe maak je jezelf vindbaar en zichtbaar, hoe werkt het netwerken en hoe kun je leads genereren met LinkedIn? Tijdens haar presentatie neemt Corinne Keijzer jou in vogelvlucht mee door de mogelijkheden van LinkedIn en het proces social selling.  Na deze sessie begrijp je beter waarom het een kanaal is dat niet mag ontbreken in je mediamix en waarom het voor jou als sales professional zo belangrijk is om hier direct aandacht aan te besteden in je werkzaamheden. Corinne Keijzer, al ruim acht jaar trainer en spreker op gebied van LinkedIn. Officieel ambassadeur van LinkedIn, zzp’er van het jaar in ‘Coaching en training’ en auteur van zes boeken waaronder de meest recente: ‘Meer succes met LinkedIn! welke je op deze dag direct kunt aanschaffen. Is dat even mooi, kun je direct met wat je geleerd hebt aan de slag! 

 

 

 John Knol : van content naar contact

SMA Profielfoto John KnolJohn Knol geeft op een praktische en zeer inspirerende wijze inzicht hoe je content creëert, cureert en communiceert om uiteindelijk in contact te komen met je doelgroep. Een nieuwe vorm van acquisitie, juist ook voor het MKB. Want wie wil er nou niet met geïnteresseerde prospects aan tafel komen? Het menselijk aspect in de wereld van big data en marketing automation blijft daarbij erg belangrijk en mag niet uit het oog worden verloren! Hij is werkzaam bij LexisNexis®. Een organisatie die nieuwsberichten, juridische en bedrijfsinformatie van tienduizenden internationale bronnen, evenals van duizenden bedrijfsrelevante websites, blogs en forums verzamelt. Hierbij varieert het content-portfolio met miljarden documenten van kranten tot vakbladen, van bedrijfsdatabanken tot bedrijfsrapporten, waaraan wij dagelijks letterlijk miljoenen nieuwe documenten toevoegen. Een perfecte organisatie om ons meer de weg van content naar contact te vertellen

 

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen