Altran, nieuwe partner SMA

Altran, nieuwe partner SMA

 

Altran, nieuwe partner SMA

Technologiebedrijf Altran helpt haar klanten bij het ontwikkelen en creëren van nieuwe producten en diensten en heeft een sterke adviesfunctie. Altran heeft een drukke periode achter de rug, want in korte tijd is het bedrijf, onder meer door enkele overnames, sterk gegroeid. Met de laatste overname van Benteler Engeneering zelfs van zo’n 80 medewerkers richting 1000. Alle bedrijfsactiviteiten worden nu geïntegreerd tot één krachtig opererend Altran-bedrijf. Daar hoort ook herinrichten van de Salesorganisatie bij. Met de nieuwe Salesorganisatie is Altran in staat om haar klanten nog beter van dienst te zijn. CCO Antoine Poetsma vertelt wat er de komende periode allemaal te gebeuren staat en wat hij van het SMA-partnership verwacht. Hij heeft in korte tijd de meerwaarde van het SMA-lidmaatschap al mogen ervaren.

 

“De hele salesorganisatie binnen Altran Nederland is aangepast en dat was nodig door de grote groei van het bedrijf. Door de overnames zaten er doublures in de verschillende (salesmanagement)rollen en waren de verantwoordelijkheden niet voor iedereen helder vastgelegd. We hebben besloten onze salesactiviteiten op te delen in sectoren zodat we meer dedicated kunnen opereren. Samenwerking en commitment met en bij de klant vinden wij daarbij enorm belangrijk. Alleen dan bereik je de beste resultaten en ben je als technologiebedrijf van grote meerwaarde.”

 

Over de SMA

Ik ben met de SMA in aanraking gekomen toen ik bij Altran kwam werken. “Er was destijds eigenlijk net een partnership afgesloten met de SMA en samen met Eiso Bleeker hebben we onze (wederzijdse) doelen onder de loep gelegd. Ik heb inmiddels twee bijeenkomsten bezocht en ben daar zeer over te spreken. Wat ik sterk vind aan de SMA is dat de bijeenkomsten aansluiten bij het niveau waar jij als starter, accountmanager of executive op opereert. Zo kom je in contact met anderen die de dezelfde vraagstukken óf oplossingen hebben en dat is natuurlijk interessant. Hoe doen anderen hun zaken, hoe spelen ze in op bepaalde vraagstukken, zijn er binnen de branches nog verschillen? Dit spiegel ik aan de werkwijze bij Altran en op die manier kun je nog wel eens tot nieuwe inzichten komen. Verder vind ik het voor mijn salescollega’s ook enorm belangrijk dat zij in contact komen met andere salesprofessionals. Op die manier is iedereen in staat om zichzelf verder te kunnen ontwikkelen. En natuurlijk kun je er je netwerk verder uitbreiden.”

Share this