Ricoh en SMA sluiten partnership af

SMA Partner Ricoh: ‘markt- en klantgericht handelen’

 

Eén van de nieuwste partners van de SMA is Ricoh, expert op het gebied van IT en documentmanagementoplossingen. Ricoh opereert wereldwijd en er zijn meer dan 109.000 experts, verspreid over ruim 100 landen, aan het bedrijf verbonden. Ricoh helpt organisaties efficiënter, duurzamer en productiever informatie te verwerken. Dat gaat op papier, digitaal en tegenwoordig met visual communication oplossingen. De opdrachtgevers variëren van multinationals tot bedrijven uit het MKB en zij kunnen allen rekenen op een totaalpakket van consultancy, hard- en software oplossingen en services. SMA ging in gesprek met Rached Dekker, Director Major & Strategic Accounts bij Ricoh Nederland. “Organisaties zoeken dagelijks naar de meest effectieve wijze van informatie verwerking. Zowel met haar klanten als voor de eigen medewerkers. Ricoh heeft een lange historie op dit gebied. Met onze printoplossingen staan wij al vele jaren aan de bron van informatiecreatie. Vandaag de dag helpen wij organisaties in het digitaliseren en effectief distribueren van informatie. Verrassend genoeg veelal niet meer via de papieren weg.  
 
Grote veranderingen

 

Ricoh is volop in ontwikkeling en bevindt zich momenteel in een transitiefase. “Het fundament van onze organisatie staat als een huis. Maar onze dienstverlening verandert – verbreedt zich – als gevolg van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen. Vandaag de dag is de grote uitdaging om de relatie met onze klanten verder te verdiepen. Hen te betrekken bij wat wij voor hen kunnen betekenen en ze meenemen op ‘een inspirerende klantenreis’. Thema’s als bijvoorbeeld het nieuwe werken, smart building oplossingen, multi-channel communicatie vragen om een andere aanpak. Wij zijn denk ik in onze dienstverlening uniek, omdat wij niet enkel adviseren en leveren maar de reis ook zelf meermaals hebben gemaakt, dat nog steeds doen en deze ervaringen inzetten in onze trajecten.

Goed accountmanagement betekent dat klanten je zien als een waardevolle gesprekspartner. Wij zijn actief op verschillende markten, van healthcare tot financiële dienstverlening. Daarom hanteren wij een marktgerichte aanpak en zetten wij bij iedere casus specifieke accountmanagers en specialisten in. Dat blijkt een succesformule. Ook het salesvak kent grote veranderingen. Thema’s zoals leadnurturing en social selling zijn voor Ricoh de realiteit van vandaag. Ook ‘personal branding’ is noodzakelijk. Daar gaan we binnen Ricoh zeer bewust mee om.”  
 
Voordat Ricoh partner werd, is Rached al meerdere keren met de SMA in aanraking gekomen. “Ricoh heeft de afgelopen jaren een aantal maal op het SMA podium gestaan en 2x de titel senior sales professional of the year in de wacht mogen slepen. Sales zie ik als een volwaardig vak wat een sterk platform verdient. De SMA vertegenwoordigt dat vakgebied en waarborgt de kwaliteit van het salesvak. Dat is ontzettend belangrijk. Wij zijn een open organisatie en leggen graag verbindingen. We zien ernaar uit om via ons partnerschap met de leden van de SMA relaties aan te gaan.”

Share this