Scholten Awater, nieuwe partner SMA

Scholten Awater, nieuwe partner SMA

 

Scholten Awater: ‘Het vizier op groei, nieuwe salesaanpak’

 

SMA Profielfoto Luuk Slaats

 

Eind vorig jaar heeft Scholten Awater zich gevoegd bij de partnergroep van de SMA. Met meer dan 200 medewerkers en een groot distributiecentrum richt ze zich dagelijks op het volledig ontzorgen van haar klanten. Samen werken zij aan de missie om IT zo eenvoudig mogelijk te maken. Afgelopen jaren heeft Scholten Awater een nieuwe beweging gemaakt in haar salesaanpak. Luuk Slaats spreekt enthousiast over de ambities van de organisatie én het salesteam.

 

 

 

“Van origine zijn we een echte handelsonderneming, maar inmiddels richten we ons meer op dienstverlening en het zijn van een echte adviespartner. Waar vroeger de IT afdeling bepaalde hoe medewerkers moesten werken, zijn het nu de medewerkers die vertellen hoe ze willen werken! Wij zitten precies midden in dat vertalingsproces tussen de techniek en eindgebruiker. Daarom doen we vandaag de dag veel meer aan consultative selling en het bedenken van nieuwe oplossingen. We zorgen voor volledige ontzorging van de techniek, in aanschaf, uitrol en nazorg van allerlei soorten IT projecten. Bedrijven moeten zich kunnen richten op hun bedrijfsvoering zonder omkijk te hebben naar de aanschaf, logistiek en onderhoud van hun IT. Deze marktontwikkeling heeft ook effect op hoe je als accountmanager te werk gaat én daar gaan we het komende jaar mee aan de slag.

 

Het SMA partnership is eigenlijk begonnen bij de verkiezing SSP van het Jaar. Winnaar Sil Thonen attendeerde mij op de vakvereniging en de kennis én dat bleek een schot in de roos te zijn. Juist op het gebied van IT zijn verschillende organisaties zeer betrokken bij de SMA. Wij sparren graag met hen over de veranderingen in de markt én hun visie op sales. Het is onze ambitie om over twee jaar 50% omzetgroei te behalen. Dat doen we door te sturen op kwaliteit en te zorgen voor efficiency. Ik geloof 100% in die ambitie. Tien jaar geleden beschikten we nog niet over een buitendienst, maar op dit moment hebben we grofweg 50 binnen en buitendienst accountmanagers én bestaat de gehele commerciële organisatie uit meer dan 100 personen. We hebben veel kennis in huis als het gaat over ‘tendermanagement’ en grootzakelijk eindgebruikers. By far zijn we een van de meest succesvolle aanbestedingsorganisaties. We zijn daarin graag een kennispartner van de SMA.”

Share this