Vragenlijst tijdens Sales Café van SMA West op 21 April 2015 bij Experian

SMA West 21 April 2015 Sales Café Big Data Consumentenpanel

 

–          Wie gaat het vaakst naar de kapper? De actieve empty-nesters van 55+ of de digitale singles tot 30 jaar met een laag inkomen?

 

Van de actieve empty-nesters gaat maandelijks 50% naar de kapper en bij de digitale singles is dit 31%.

 

–          Wie woont vaker in een koopwoning? De groep van 55 tot 65 jaar met een karig prepensioen of jonge nieuwbouwgezinnen?

 

Van de jonge nieuwbouwgezinnen heeft 95% een koopwoning en bij de groep van 55 tot 65 met een karig prepensioen is het 9%.

 

–          Wie heeft het vaakst vier of meer kinderen? De hoogopgeleide jonge gezinnen tussen de 30 en 35 jaar of rurale tienergezinnen, bovenmodaal inkomen en landelijk wonend?

 

De rurale tienergezinnen hebben vaker vier of meer kinderen.

 

–          Wie vindt het moeilijk om rond te komen? De particuliere stadshuurders tot 35 jaar, hoogopgeleid, wonend in een huurappartement of grote dorpsgezinnen in de leeftijd van 30 tot 35 jaar, middelbaar of hoog opgeleid en wonend in een koophuis?

 

De particuliere stadshuurder heeft het tien keer moeilijker om rond te komen en 20% verdient vaak minder dan 12.000 euro per jaar.

 

–          Wie gaat het vaakst naar Spanje op vakantie? Zijn dat de studenten tot 30 jaar, single, universitair opgeleid, of de gefortuneerde gevorderden van 55+, getrouwd?

 

De gefortuneerde gevorderden gaan 1,4 maal vaker naar Spanje, omdat zij zowel in de winter als in de zomer gaan.

 

–          Wie brengt de meeste bezoeken aan Perry Sport? Online starters tot 30 jaar, laagopgeleid met een inkomen beneden modaal, of worstelende stedelingen van 25 tot 45 jaar, middelbaar tot hoog opgeleid met een inkomen beneden modaal?

 

De worstelende stedelingen gaan 2,7 keer vaker naar Perry Sport dan de online starters.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen