Vragenlijst tijdens Sales Café van SMA West op 21 April 2015 bij Experian

SMA West 21 April 2015 Sales Café Big Data Consumentenpanel

 

–          Wie gaat het vaakst naar de kapper? De actieve empty-nesters van 55+ of de digitale singles tot 30 jaar met een laag inkomen?

 

Van de actieve empty-nesters gaat maandelijks 50% naar de kapper en bij de digitale singles is dit 31%.

 

–          Wie woont vaker in een koopwoning? De groep van 55 tot 65 jaar met een karig prepensioen of jonge nieuwbouwgezinnen?

 

Van de jonge nieuwbouwgezinnen heeft 95% een koopwoning en bij de groep van 55 tot 65 met een karig prepensioen is het 9%.

 

–          Wie heeft het vaakst vier of meer kinderen? De hoogopgeleide jonge gezinnen tussen de 30 en 35 jaar of rurale tienergezinnen, bovenmodaal inkomen en landelijk wonend?

 

De rurale tienergezinnen hebben vaker vier of meer kinderen.

 

–          Wie vindt het moeilijk om rond te komen? De particuliere stadshuurders tot 35 jaar, hoogopgeleid, wonend in een huurappartement of grote dorpsgezinnen in de leeftijd van 30 tot 35 jaar, middelbaar of hoog opgeleid en wonend in een koophuis?

 

De particuliere stadshuurder heeft het tien keer moeilijker om rond te komen en 20% verdient vaak minder dan 12.000 euro per jaar.

 

–          Wie gaat het vaakst naar Spanje op vakantie? Zijn dat de studenten tot 30 jaar, single, universitair opgeleid, of de gefortuneerde gevorderden van 55+, getrouwd?

 

De gefortuneerde gevorderden gaan 1,4 maal vaker naar Spanje, omdat zij zowel in de winter als in de zomer gaan.

 

–          Wie brengt de meeste bezoeken aan Perry Sport? Online starters tot 30 jaar, laagopgeleid met een inkomen beneden modaal, of worstelende stedelingen van 25 tot 45 jaar, middelbaar tot hoog opgeleid met een inkomen beneden modaal?

 

De worstelende stedelingen gaan 2,7 keer vaker naar Perry Sport dan de online starters.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen