03-10-2019, SMA Sales Event Central

Pitches van jonge koplopers!

 

‘Leuk, gaaf, inspirerend en smaakt naar meer’: de reacties na het SMA Sales Event Central waren stuk voor stuk lovend. 20191003 SMA Sales Event Central Rob Rijbroek Bernard Paul HakkenbergWe waren te gast bij het hoofdkantoor van AFAS in Leusden en alleen dat al was een beleving op zich. Net als de indrukwekkende sprekers en pitches met energie van de kandidaten voor de Young Sales Professional trofee. Natuurlijk was er ook tijd voor serieuze onderwerpen, zoals keynotes over acquisitie, duurzaamheid, data driven sales en netwerken. Maar hoe je het ook wendt of keert: de verkiezing blijft het hoogtepunt van een sales event!

Regiovoorzitters Wilco van Schaik (SMA Midden) en Mirte Beugel (SMA West) openden het event om vervolgens het woord te geven aan dagvoorzitter Rob Rijbroek. Hij stelde de kandidaten van de Young Sales Professional-verkiezing voor. Ron van den Akker (Oracle), Thijs Blom (Yacht) en Marsha Beaufort (Sogeti). Zij gaven op het podium het allerbeste van zichzelf met indrukwekkende pitches. Voor het zover was, stond er eerst een aantal interessante sprekers op het programma.

  • Harro Willemsen (3to1) beet de spits af met zijn kijk op de PAR5 methode. Met vijf stappen (op vijf kanalen) zorgt deze methode voor 5 tot 10 keer meer conversie op je acquisitie inspanningen. Hierbij gaf hij verschillende voorbeelden die de aanwezigen aanspoorden om anders om te gaan met acquisitie. Klik hier voor meer informatie over zij presentatie
  • 20191003 SMA Sales Event Central Jochem KlijnPieter van den Wall Bake (Lightyear) sprak gepassioneerd over dé auto die puur rijdt op zonne-energie. Met zijn persoonlijke verhaal over de duurzame auto stapte iedereen aan het eind van de dag met een ander gevoel in de auto naar huis. Klik hier voor zijn presentatie.
  • Derk van Haastert (Heineken) nam het publiek mee in de wereld van ‘data driven sales’. Hij bewees dat acquisitie veel gerichter ingezet kan worden wanneer er beter wordt gekeken naar verzamelde data. Tegenwoordig is alles te controleren en daar kunnen we veel meer gebruik van maken.
  • Volgens Jochem Klijn (netwerken.nl) kunnen we veel meer gebruik maken van ons netwerk. Zo kunnen we stoppen met verkopen en worden we gekocht. Hij legde haarfijn uit wat mond-tot-mond reclame (over jou!) binnen je eigen netwerk kan betekenen. Klik hier voor de presentatie van Jochem.

En de winnaar is…

 

Terug naar Ron, Thijs en Marsha: wat opviel was dat ze allemaal een persoonlijk verhaal in hun pitch hadden verwerkt. Hiermee bewezen ze dat ze hun plek op dit podium dubbel en dwars verdiend hadden. Uiteindelijk riep de jury Marsha Beaufort uit tot winnaar van de Young Sales Professional regio Central. Daarmee gaat ze door voor de landelijke verkiezingen! Voor Thijs valt het doek nog niet helemaal, hij maakt met zijn tweede plek nog altijd kans om door te stromen naar hét regionale SMA Sales Event op 5 maart 2020!

 

Klik hier voor de sfeerimpressie van dit regionaal Sales Event.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen