Pitches van jonge koplopers!
‘Leuk, gaaf, inspirerend en smaakt naar meer’: de reacties na het SMA Sales Event Central waren stuk voor stuk lovend. We waren te gast bij het hoofdkantoor van AFAS in Leusden en alleen dat al was een beleving op zich. Net als de indrukwekkende sprekers en pitches met energie van de kandidaten voor de Young Sales Professional trofee. Natuurlijk was er ook tijd voor serieuze onderwerpen, zoals keynotes over acquisitie, duurzaamheid, data driven sales en netwerken. Maar hoe je het ook wendt of keert: de verkiezing blijft het hoogtepunt van een sales event!
Regiovoorzitters Wilco van Schaik (SMA Midden) en Mirte Beugel (SMA West) openden het event om vervolgens het woord te geven aan dagvoorzitter Rob Rijbroek. Hij stelde de kandidaten van de Young Sales Professional-verkiezing voor. Ron van den Akker (Oracle), Thijs Blom (Yacht) en Marsha Beaufort (Sogeti). Zij gaven op het podium het allerbeste van zichzelf met indrukwekkende pitches. Voor het zover was, stond er eerst een aantal interessante sprekers op het programma.
- Harro Willemsen (3to1) beet de spits af met zijn kijk op de PAR5 methode. Met vijf stappen (op vijf kanalen) zorgt deze methode voor 5 tot 10 keer meer conversie op je acquisitie inspanningen. Hierbij gaf hij verschillende voorbeelden die de aanwezigen aanspoorden om anders om te gaan met acquisitie. Klik hier voor meer informatie over zij presentatie
- Pieter van den Wall Bake (Lightyear) sprak gepassioneerd over dé auto die puur rijdt op zonne-energie. Met zijn persoonlijke verhaal over de duurzame auto stapte iedereen aan het eind van de dag met een ander gevoel in de auto naar huis. Klik hier voor zijn presentatie.
- Derk van Haastert (Heineken) nam het publiek mee in de wereld van ‘data driven sales’. Hij bewees dat acquisitie veel gerichter ingezet kan worden wanneer er beter wordt gekeken naar verzamelde data. Tegenwoordig is alles te controleren en daar kunnen we veel meer gebruik van maken.
- Volgens Jochem Klijn (netwerken.nl) kunnen we veel meer gebruik maken van ons netwerk. Zo kunnen we stoppen met verkopen en worden we gekocht. Hij legde haarfijn uit wat mond-tot-mond reclame (over jou!) binnen je eigen netwerk kan betekenen. Klik hier voor de presentatie van Jochem.
En de winnaar is…
Terug naar Ron, Thijs en Marsha: wat opviel was dat ze allemaal een persoonlijk verhaal in hun pitch hadden verwerkt. Hiermee bewezen ze dat ze hun plek op dit podium dubbel en dwars verdiend hadden. Uiteindelijk riep de jury Marsha Beaufort uit tot winnaar van de Young Sales Professional regio Central. Daarmee gaat ze door voor de landelijke verkiezingen! Voor Thijs valt het doek nog niet helemaal, hij maakt met zijn tweede plek nog altijd kans om door te stromen naar hét regionale SMA Sales Event op 5 maart 2020!
Klik hier voor de sfeerimpressie van dit regionaal Sales Event.