Salesmotto Harjan van Velthuizen

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

De recente ontwikkelingen bij HSO zijn vormend in hoe Harjan sales bedrijft. “We zijn al lang niet meer alleen met ERP bezig. Daar is HSO ooit groot mee geworden, maar inmiddels ontzorgen we onze klanten op veel gebieden, waaronder CRM, Data & AI, Integratie, de moderne werkplek, de cloud en natuurlijk security. In de afgelopen jaren hebben we de transitie gemaakt van applicatiespecialist naar een business transformatiepartner.

“ERP is nog steeds belangrijk, maar niet onze core business. We onderscheiden ons tegenwoordig echt op de producten, diensten en services die we daar buiten nog leveren. We denken mee en groeien mee met onze klanten. Vanuit mijn vier-jarige operationele ervaring als klantteammanager kan ik in hoofdlijnen over alle onderwerpen meepraten. Daarnaast is HSO in beweging, waardoor mijn rol continu veranderd. Ik ben niet enkel de verkoper die iets wil verkopen, maar veelmeer een sparringspartner voor de IT managen de CFO. Op het moment dat je laat blijken dat je begrijpt waar je klanten naar op zoek zijn, en dat de producten en dienstverlening die je biedt ze tijd en issues besparen, dan ben je van toegevoegde waarde. Dat is een wederzijds vertrouwen dat je moet opbouwen. Mijn salesmotto is daarom ook: verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn. Omdat wij een product bieden waar een lange termijn relatie aan vastzit, is het bij ons al helemaal van belang dat de relatie met de klant goed blijft. Het is van belang dat je altijd welkom blijft!”

Harjan’s achtergrond in de operatie is enorm nuttig gebleken bij het ontwikkelen van zijn huidige functie. “Operatie en sales liggen soms enorm ver uit elkaar. Ik ben me daar goed van bewust. Ik heb het zelf tenslotte ook meegemaakt. Toen ik klantteammanager was, wilden we alle disciplines in één team onderbrengen zodat we konden focussen op een markt in plaats van op de applicatie. Hierdoor was het klantenteam bewuster van de impact van een change of incident bij onze klant en is onze time to market verbeterd naar onze klanten. Daarom ben ik dit jaar overgestapt naar salesmanager om de salesfunnel op te bouwen en mijn ervaringen vanuit operatie in te brengen in het salesproces. Sinds dit jaar werken wij in een team van 3 collega’s, zodat wij meer ervaring op het salesvlak hebben en hiermee de doorontwikkeling kunnen ondersteunen.”

De neuzen dezelfde kant op krijgen, is voor Harjan op meerdere vlakken van belang: “Zowel intern bij HSO als bij de klant is het van belang dat er een duidelijk doel is. Het kan voorkomen dat de business een andere behoefte heeft dan de inkoper, wat logisch is vanuit de verschillende rollen. Ik wil ervoor zorgen dat de verwachtingen van zowel sales, operatie en klant op een lijn liggen. “We hebben dit jaar een enorme stappen gemaakt, waarbij mijn verwachting is dat de aankomende twee jaar in het teken staan van operationele excellentie en klantwaarde verhogen! Ik geloof echt dat we als één team moeten opereren. Alles werkt gewoon beter. Het ultieme doel is dat je samen met de klant als team samenwerkt, in onderling vertrouwen!”

Dit is het salesmotto van Harjan van Velthuizen, Salesmanager bij HSO. HSO is een Microsoft partner die aan Microsoft klanten ondersteuning biedt op het gebied van digitale processen. HSO heeft zich gedurende de jaren steeds meer uitgebreid, onder andere met CRM en cloud werkzaamheden, naar een totale Microsoft partner!

Elke week gaan we in gesprek met een salesprofessional over zijn/haar salesmotto. De gesprekken van dit jaar kun je terugzien in één overzicht.

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen