We’ve got a winner!
Op 7 november gingen drie veelbelovende salestalenten de strijd aan op het podium van Pathé Arnhem. Het doel? Het binnenslepen van de ‘Young Sales Professional 2019 van regio Oost’! Met drie indrukwekkende pitches als wapen maakten ze het de jury knap lastig. Vincent Coulier (FC Twente) ging van start met zijn salespitch. Daarna volgde Robin de Jong (Saleshelden) en Kirsten van der Vaart (Asito) sloot af. Uiteindelijk bleef Kirsten de heren voor en werd door de jury uitgeroepen tot winnaar.Hoewel de verkiezing centraal stond tijdens het event, was er ook volop ruimte voor verdieping van het salesvak. Verschillende toonaangevende sprekers deelden hun meest recente en direct toepasbare kennis en tips op het gebied van commercie met het publiek. Dagvoorzitter Tessy van Stuijvenberg wist met haar professionele houding, grote enthousiasme en scherpte leiding te geven aan het verloop van het programma. Bastiaan van Hooft (LinkedIn) en Daniel Fischer (KPN) praatten het publiek bij over ‘Social Selling’. Tijdens hun presentatie gaven zij de laatste tips en tricks hoe je als salesprofessional zoveel mogelijk uit je LinkedIn profiel kunt halen.
Geen Kans bestaat niet
Reitse Sybesma gaf een indrukwekkende presentatie over de Tobias Sybesma Foundation, die hij oprichtte nadat zijn twaalfjarig zoontje overleed aan de gevolgen van hersenstamkanker. Een jongen uit Zwolle, die op bewegen was, ondernemend, creatief, behulpzaam en dromend van een volleybalcarrière in Italië. Maar zijn leven liep anders. Een tumor op zijn hersenstam veegde alle plannen van tafel. Hoewel iedereen wist hoe deze gitzwarte reis ging eindigen, wist Tobias soms miraculeus te ontsnappen aan de dood en alles, maar dan echt alles uit het leven te halen. Zijn motto werd geen kans bestaat niet. Reitse ging in zijn verhaal verder in op de wijze waarop Tobias telkens weer een kans wist te grijpen. Uiteindelijk stierf Tobias op 31 juli 2018 aan de gevolgen van hersenstamkanker. Klik hier voor de volledige presentatie van Reitse.
Subconsious Influencing
Martijn Schaap nam het publiek mee in de wereld van Subconsious Influencing waarbij de vraag ”waarom alles wat je nu doet niet bij draagt aan jouw succes van morgen” centraal stond. In zijn presentatie gaf hij de aanwezigen nieuwe inzichten, die mensen zou kunnen bewegen om anders te denken. Hij dook daarom in de overtuiging van mensen en past unieke concepten toe om duidelijkheid te scheppen waarom bepaald succes wel of niet behaald zou kunnen worden. Hij liet iedereen zien dan je soms met radicale disruptie anders moet gaan werken en denken om relevant te blijven. Alleen met deze stappen en inzichten kon je volgens hem zeggen; alles wat ik vandaag ga doen, zal bijdragen aan mijn succes van morgen. Klik hier voor de presentatie van Martijn. Tevens heeft hij een eigen You Tube kanaal over dit onderwerp. Klik daarvoor hier.
Duurzaamheid draagt bij aan commercieel succes
Remko Stolk (Commercieel Directeur Asito) sloot als laatste spreker de reeks af met het succesverhaal van Asito. Op enthousiaste wijze vertelde hij hoe het bedrijf impact maakt op het gebied van maatschappelijk en inclusief ondernemen. Asito heeft zich de afgelopen jaren onderscheiden door te laten zien dat het nastreven van maatschappelijke impact niet alleen mogelijk is naast commercieel succes, maar hier zelfs aan bijdraagt. Dit begon zo’n tien jaar geleden toen Asito de handschoen oppakte na de mislukte klimaattop van Kopenhagen. De organisatie werd klimaatneutraal als eerste grote schoonmaakbedrijf en zette zich ook in om mensen buiten de eigen organisatie te verduurzamen. Dit leverde Asito een plek op in de top 25 duurzame bedrijven van Nederland in
Al deze inspanningen zorgen ervoor dat Asito met een compleet andere DMU in de organisaties van klanten en potentiële klanten acteert. Ze zijn niet meer alleen de facilitaire partner, maar praten mee over board room issues als duurzaamheid en inclusiviteit. Klanten kiezen bewust voor Asito als partner in de schoonmaak, omdat ze op de andere terreinen kunnen bijdragen aan de uitdagingen waar onze klanten mee te maken krijgen. Op deze manier krijgt duurzaamheid een dubbele lading. De organisatie die goed bezig is op de 3 P’s van Maatschappelijke Verantwoord Ondernemen, maar ook de betekenis van langdurig succes. Alleen zo kun je in de ogen van Remko impact maken en blijven maken.
Sfeerimpressie SMA Sales Event Oost
Tijdens deze middag in Pathé Arnhem zijn er foto gemaakt die een mooie sfeerimpressie geven van de gehele middag. Klik hier voor de foto’s/sfeerimpressie van het SMA Sales Event Oost