10 vragen aan Ina Magré

Carrière

 

20200529-10-vragen-aan-Ina-MagréMijn werkzame leven is gestart bij de gemeente Elburg als ambtenaar, daarna ben ik verhuisd naar Duitsland waar mijn carrière in de verzekeringen begon bij een klein (allround) advieskantoor. Bij terugkomst in Nederland ben ik gestart in de buitendienst bij De Europeesche (ASR), waarna ik de overstap heb gemaakt naar DAS. Inmiddels ben ik daar alweer 21 jaar werkzaam. Na diverse commerciële functies binnen DAS te hebben vervuld, ben ik momenteel met veel plezier werkzaam als Senior Sales Consultant. Een rol die me op het lijf is geschreven.

 

Geboren

 

Ik ben geboren in ’t Harde (gemeente Elburg) op 28 september 1962.

 

Als kind

 

Als kind was ik klein van stuk (nog niet groot) en bezat ik alle ingrediënten om te worden gepest (o.a. halve tand en stevige bril J). Ik heb dus al vroeg geleerd om voor mezelf op te komen en me verbaal goed te weren. Ik wilde altijd graag de zorg in, maar gedurende de schooljaren heb ik een andere richting gekozen. Ik zal altijd een zwak houden voor mensen die wel de keuze hebben gemaakt om dit beroep uit te oefenen .

 

Eerste baantje

 

Mijn eerste (bij)baantje was achter de kassa bij de SPAR, daarna heb ik gedurende de schooljaren nog vele  bijbaantjes gehad zoals eieren op de markt verkopen, kranten rondbrengen, appels plukken en foto’s maken bij de ingang van de (toenmalige) Flevohof.

 

Trend in commercie

 

Commercie (B2B) is in de kern eigenlijk altijd wel gelijk gebleven, het blijft peoples business.Je ziet echter wel dat er de laatste tijd veel aan co-creatie wordt gedaan. Veel processen kunnen en worden momenteel vereenvoudigd door innovatie technologische ontwikkelingen. Het biedt vele voordelen, zeker voor de klant (eindklant : verzekerd of niet verzekerd), maar vergt ook aanpassing van een organisatie. Voor commercie betekent dit bijvoorbeeld dat we relaties betrekken bij deze ontwikkelingen en ben je nu veel meer partners in business.

 Trots op

 

Dat is een lastige vraag, ik ben altijd iemand die gewoon doorgaat en hier weinig bij stil staat. Ik voel wel een enorme trots als ik zie hoe DAS volop bezig is om iedereen (klant of geen klant) nu extra te informeren over actuele onderwerpen die te maken hebben met dit coronatijdperk.

 

Sales Tip

 

Zorg dat je zichtbaar blijft in deze periode, hou contact met je relaties (ook om te vragen hoe het met hen gaat), maar zeker ook met je collega’s.

 

Sales Motto

 

Durf te vragen, wees gedreven en werk met passie. Zonder passie en gedrevenheid in je werk zul je je werk niet met plezier doen en juist in de sales heb je dit nodig om contacten te leggen, te onderhouden en te durven vragen.

 

Kansen na corona

 

Voor DAS liggen volop kansen en mogelijkheden om er nu, maar ook straks voor de klant te zijn. Aan goed juridisch advies zal altijd behoefte blijven, in welke vorm dan ook.

 

Commercie na corona

 

Er zal het nodige veranderen na dit coronatijdperk. Een bezoek of vergadering hoeft niet altijd meer plaats te vinden op kantoor. Het zal een mix worden van relaties bezoeken en contact op afstand. Dit biedt ook mogelijkheden om wat frequenter contact te hebben en relaties goed te onderhouden.

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen