10 vragen aan Niels van der Zaal

20210604 10 vragen Niels van der Zaal Canon Business Center

 

Accountmanager

Canon Business Center Nederland

Hoe is jouw carrière verlopen ?

 

Momenteel ben ik werkzaam als Accountmanager bij Canon Business Center Nederland en ben verantwoordelijk voor de regio Amsterdam. Ik loop al een tijdje mee in de markt en heb een verleden bij Staples & PCI.

 

Wie is Niels privé ?

 

Ik ben geboren op 7 maart 1991 in Almere en woon daar eigenlijk nog steeds maar nu samen met mijn vriendin in Almere Duin. Mijn hobby’s zijn fitness, voetbal en gezellig met vrienden leuke dingen doen. Helaas door Corona is dit nu wat lastiger, maar wij zijn creatief.

 

Als kind wilde ik graag worden?

 

Ik was een sportief kind en wilde altijd iets met sport gaan doen. Ik wilde mensen wat leren en beter maken.

 

Wat was jouw eerste baantje?

 

Mijn eerste baantje was bij de Albert Heijn als vakkenvuller waarbij ik geleerd heb om open met klanten te communiceren. Dit neem ik nu nog dagelijks mee. Alles valt en staat met goed communiceren en de verwachting managen van je klant.

 

Ik kan niet geloven dat ik dat gedaan heb?

 

Mijn eerste jaar bij Canon, omdat ik al mijn doelstellingen die ik vooraf had gesteld heb behaald en zelfs overtroffen. Dit maakt mij trots!

 

Wat is jouw belangrijkste levensles?

 

Dat niets vanzelf naar je toe komt, maar dat je hier hard voor moet werken.

 

Wat staat er nog op jouw zakelijke Bucket List?

 

In het buitenland werken en wonen. Lijkt mij leuk en leerzaam om daar ook de Salescultuur mee te maken.

 

Wat is jouw grootste bron van inspiratie?

 

Een Quote uit de The Wolf Of Wall Street “Sell Me This Pen”. Ik heb deze vraag een keer tijdens mijn sollicitatie gesprekken gehad. Op het moment dat deze vraag gesteld werd heb ik stiekem de pen gepakt van de persoon waarmee ik aan tafel zat. Hij had het dus niet door. Dus ik reageer terug naar hem voordat ik op deze vraag een reactie geef wil ik nog iets aangeven en is wellicht handig om dit even op te schrijven. Op dat moment zoekt de persoon een pen om dit op te schrijven. Dus ik pak zijn pen en zeg kopen? Toen was hij verkocht en moest hij hem wel kopen hahaha. Dus dit neem ik elke dag mee als ik met mijn klanten in gesprek ben. Je moet anders zijn dan de rest en een meerwaarde creëren voor de klant.

 

Wat is jouw grootste blunder in sales?

 

Dat ik een mail met bedrijfsgevoelige informatie naar de klant stuurde i.p.v. naar een collega.

 

Wat is het leukste salestraject dat je hebt gedaan?

 

Dat was met mijn grootste klant afgelopen jaar. Hier ben ik een half jaar mee bezig geweest en uiteindelijk de gunning (handtekening) gekregen. Dit geeft zo’n gaaf en trots gevoel.

 

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen