10 vragen aan Sandra Prinsen

Hoe is jouw carrière verlopen ?

 

20201106 10 vragen Sandra Prinsen CapgeminiMijn carrière ben ik ruim 19 jaar geleden gestart bij Capgemini, als Java Programmeur. Al snel kroop het bloed waar het niet gaan kon en heb ik vervolgens verschillende Marketingrollen vervuld. Tijdens die periode heb ik binnen en buiten de Capgemini-organisatie een mooi internationaal netwerk opgebouwd. Door hen op het juiste moment te mobiliseren ontstaat een team waarmee ik resultaat neerzet. Bovendien heeft het mij veel kennis van ons portfolio en partners opgeleverd. Bij Capgemini kun je je carrière zelf goed vormgeven en dat heb ik dan ook gedaan. Sinds 2012 heb ik de stap naar meer commerciële rollen gemaakt. In 2017 ben ik gevraagd voor accountmanager in de Publieke Sector, waar ik onze klanten help bij het realiseren van hun (digitale) veranderagenda. Met mijn commerciële drive, resultaatgerichtheid en digital content vervul ik deze rol met passie.

Wie is Sandra privé?

 

Ik ben geboren op 12 september 1977 in het dorp Achterveld. Op mijn 19e verliet ik het dorp voor de stad Utrecht waarna ik na mijn studie naar Amersfoort verhuisde. Ik houd van de stad; de reuring, de eettentjes, de gezelligheid en het contact met mensen. Samen met mijn man Steven en mijn drie kinderen wonen wij met veel plezier vlakbij de binnenstad van Amersfoort. Mijn vrije tijd besteed ik vooral aan familie en vrienden, sporten (hardlopen, krachttraining) en creativiteit (koken, fotografie, interieurstyling).

Als kind wilde ik graag worden?

 

Als kind was ik heel nieuwsgierig en wilde ik alles weten en begrijpen. Ik heb als puber altijd journalist willen worden. Aan de andere kant was ik wat fladderig, liet ik dingen afhangen van waar de wind naar toe waaide en had een rijke fantasie. Ik heb ook nog ambities als danseres, directeur van een groot bedrijf, architect en timmerman gehad. Vooral dat laatste kwam voort uit al het moois dat mijn vader als timmerman kon maken. Dan heb je echt concreet resultaat, en ook nu houd ik ervan resultaten neer te zetten.

Wat was jouw eerste baantje?

 

Mijn eerste baantje was schoonmaker bij een broodfabriek. Iedere zaterdagochtend met een groep meiden en jongens de broodfabriek schoonmaken. Daarna ook baantjes gehad als huiswerkbegeleider, in de horeca en als gastvrouw in de Jaarbeurs. Wat ik daaruit meeneem is dat ik heb geleerd contact te maken/aansluiting te maken met mensen van allerlei rangen en standen.

Ik kan niet geloven dat ik dat gedaan heb?

 

Samen met een multi-disciplinair en internationaal team heb ik een van onze klanten geholpen met het neerzetten van een nieuw mobiel kanaal binnen de omni-channel dienstverlening. Voor de klant zeker vooruitstrevend en vernieuwend, dat maakt me trots!

Wat is jouw belangrijkste levensles?

 

Blijf (dicht bij) jezelf. Je kan ambities nastreven maar als je daarin te ver van jezelf wordt verwijderd, dan verlies je jezelf en word je niet gelukkig.

Wat staat er nog op jouw zakelijke Bucket List?

 

Eigen ondernemerschap. Het idee om iets op te bouwen dat ‘van mij’ is, lonkt. Maar alleen als de tijd daar rijp voor is.

Wat is jouw grootste bron van inspiratie?

 

Mensen inspireren mij. We zijn tenslotte bijzondere wezens. Ik kan echt uit ieder gesprek inspiratie halen. Vooral door goed en onbevooroordeeld te luisteren, kom je de meest interessante of bijzondere dingen te weten. En dat zet mij dan bijvoorbeeld weer aan het denken, leidt me naar een goed boek of Podcast of ik ga op zoek naar een bepaalde training. Echt luisteren leidt ook tot echte connectie in mijn rol als accountmanager.

 Wat is jouw grootste blunder in sales?

 

Wat ik als echte blunder ervaar is als ik iemands naam niet meer weet of een verkeerde naam noem. Voelt echt niet fijn als me dat overkomt.

Wat is het leukste salestraject dat je hebt gedaan?

 

Dan zou ik graag willen refereren naar mijn antwoord bij één van de vorige vragen. Wat voor mij een salestraject ‘leuk’ maakt is wanneer ik de juiste mensen aan elkaar verbind en we samen de klant echt naar een volgende stap in het digitale domein brengen. Werken binnen de publieke sector betekent dan uiteraard dat wij er als burger ook profijt van hebben. En dat voelt goed.

 

 

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen