10 vragen Marcel Aldewereld

20210611 10 vragen Marcel Aldewereld

 

Marcel Aldewereld

Commercieel Directeur

KBenP Groep

Hoe is jouw carrière verlopen ?

 

Ik ben begonnen bij IBM en na 11 jaar gevraagd om bij toenmalige “Rank” Xerox  als marketing manager het partnerkanaal voor XEROX desktop laserprinters in NL op te zetten. Vanuit marketing hebben we destijds het later algemeen bekende  3 jaar gratis onderhoud toegevoegd wat door de service force van XEROX werd gefaciliteerd. XEROX Nederland werd met dit concept buitengewoon succesvol en een goede reden om voor een assignment in de VS gevraagd te worden. Hetzelfde kunstje gedaan maar dan voor XEROX flatbedscanners. Na 3 jaar weer terug in NL kwam KPN op de deur kloppen omdat men op zoek was naar een Verkoop directeur Externe Distributie. Na verloop van tijd kwam XEROX opnieuw voorbij omdat men een spinoff wilde starten met gerobotiseerde Boekscanners in Europa (KIRTAS). Nadat KIRTAS overgenomen werd door een Franse partij was het tijd om als Managing Partner in te stappen bij KBenP Search & Webservices waar ik inmiddels alweer 7 jaar aan de slag ben met bijzonder veel plezier. In die tijd is KBenP van 80 naar 200 werknemers in de verschillende bedrijfsonderdelen gegroeid.

 

Wie is Marcel privé ?

 

Ik ben een hele tijd geleden geboren in Amsterdam. Momenteel zijn mijn vrouw Astrid en ik met onze jongste van drie dochters woonachtig in Bilthoven. Golf is al vele jaren een belangrijke hobby maar ook het bezoeken van de wedstrijden van de godenzonen uit Amsterdam en het werken als vrijwilliger met de jeugd zijn mijn belangrijkste hobby’s. De inspiratie verrijking door de jeugd is onderdeel van deze laatste hobby’s ! Tevens kan ik als veilingmeester verschillende goede doelen ondersteunen.

 

Als kind wilde ik graag worden?

 

Een beroemde voetballer, maar ik was uiteindelijk voetballend te beperkt om er wat van te maken op professioneel gebied.

 

Wat was jouw eerste baantje?

 

Het eerste baantje was nachtportier en keukenhulp in het Amstelveense Nicolaas Tulp ziekenhuis waar ik geleerd heb dat het koesteren van zakelijke ambities niet overal op dezelfde manier wordt ervaren.

 

Ik kan niet geloven dat ik dat gedaan heb?

 

De 3 jaar voor XEROX in de VS steken er met kop en schouder bovenuit. De mensen, het land met ongekende mogelijkheden en de wijze van zakendoen blijven een prachtige en dierbare herinnering. Ik kan nog steeds niet geloven hoe ik daar zo makkelijk in heb kunnen acteren zonder al teveel voorkennis.

 

Wat is jouw belangrijkste levensles?

 

Dat geven eigenlijk veel meer inspireert dan  alleen maar nemen.

 

Wat staat er nog op jouw zakelijke Bucket List?

 

Het steeds combineren van geven en nemen door het werk als bestuurslid Geef8 verbonden aan het NMM (De jeugd moet weten waarom wij hier in vrede leven en wat daarvoor is gebeurd) en mijn andere activiteiten als veilingmeester voor goede doelen en bestuurslid voor de golfjeugd van golfclub Almeerderhout. Ook het verder verbinden van de verschillende bedrijfsonderdelen van KBenP staat op het lijstje!

 

Wat is jouw grootste bron van inspiratie?

 

Ik kan echt niet één persoon benoemen maar wel een aantal; de volgende collega’s / managers hebben mij op een bijzondere manier geïnspireerd. Bij XEROX waren dat Leo de Wit (uniek Salesdier) , Linda Becker (geniale teammanager) en Pierre Danon (isionair & entrepreneur en de man die mij naar de VS haalde) Bij KPN heb ik het meest geleerd van Jacob Middeldorp (uitstekende people manager) en de onverbeterlijk creatieve salesman ever Hans Mekes! Als laatste leer ik nog steeds van het pragmatische en persoonlijke leiderschap van mijn compagnon Paul Baak (ras ondernemer). Van elk heb een eigenschap geprobeerd te adopteren.

 

Wat is jouw grootste blunder in sales?

 

Ach, dat zijn er zoveel geweest maar mijn korte uitstapje naar de wereld van textiel moet absoluut de grootste zijn geweest. Na een week doorgebracht te hebben in een textielfabriek in Karachi in Pakistan om het vak te leren was ik er al helemaal klaar mee. Schoenmaker blijf bij je leest!

 

Wat is het leukste salestraject dat je hebt gedaan?

 

Het gezamenlijk ontwikkelen en later ook zelf uitvoeren van het unieke sales en marketingplan van het aanbieden van 3 jaar gratis onderhoud als eerste leverancier op desktoplaserprinters was niet alleen uniek in de printermarkt maar ook bijzonder succesvol en geweldig leuk om deel van te zijn geweest.

 

 

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen