Net als vorig jaar was het helaas niet mogelijk om onze nieuwjaarsbijeenkomst fysiek te laten plaatsvinden. Het 3D-animatie platform van Go-Meet was wederom een uitkomst. Hierdoor was het voor de bijna 100 aanwezige leden wel weer mogelijk om met elkaar te netwerken. De meesten hadden elkaar langere tijd niet gesproken. Iedereen was in de vorm van een avatar aanwezig op het platform.Nadat iedereen zich had verzameld in de Paradiso zaal begon de livestream vanuit de studio van Papendal. Daniel Fischer, penningmeester van de vereniging, was de moderator.
Na zijn openingswoord gaf hij de voorzitter van de SMA, Pieter Paul Verheggen, de ruimte om zijn nieuwjaarsboodschap naar de leden te brengen. Hij stond eerst stil bij het afgelopen jaar waarin de vereniging de nodige uitdagingen kende door de maatregelen. In zijn tweede deel keek hij vooruit naar de nodige toekomstige activiteiten voor het 50-jarig bestaan. Tenslotte maakte hij, na een korte toelichting, het jaarthema voor 2022 bekend: “Data Driven Sales”. Tevens toonde hij het bijbehorende beeldmerk dat het gehele jaar gebruikt zal gaan worden. In de blog van januari is de gehele nieuwjaarsboodschap van Pieter Paul terug te lezen.
De volgende gast was Jochem Schellens, de algemeen directeur van Papendal. Een jarenlange partner van de SMA dat eveneens 50 jaar bestaat. In het vraaggesprek hebben we stilgestaan bij deze periode en welke rol commercie hierbij heeft gespeeld. Jochem sloot af met het advies: Blijf iedere dag bezig met beter worden. Wat gisteren goed was is mooi, maar wat morgen beter kan is nog belangrijker. Daarnaast wilde hij de boodschap meegeven om met name te kijken wat er wel kan in deze lastige tijd. En zorg dat dit je dit dan laat groeien.
In het kader van creativiteit en omdenken was Dieter Mönckelman van Go-Meet onze tweede gast in de rij. Als er iemand heeft moeten meebewegen dan is hij het wel geweest. Hij gaf de aanwezigen een mooi inkijkje in zijn laatste twee jaar. Waarin hij is begonnen met het 3D-platform Go-Meet en hoe dat tot een groot succes is geworden. Op dit moment een bedrijf met bijna 10 personen. Een reis waarvan hij ook niet wist waar het zou eindigen. En eigenlijk nog steeds niet weet, omdat de maatregelen plots weer van kracht waren en veel organisaties de weg naar hen weer wisten te vinden. Na een klein uurtje bedankte Daniel de aanwezigen. Na de livestream werd er nog volop van de gelegenheid gebruik gemaakt om met elkaar bij te praten. De gehele nieuwjaarsbijeenkomst is in zijn geheel terug via deze link terug te zien.