12/05/2021 SMA Noord : Online Kennis Sessie met Wildlands

Tijdens deze SMA Online Kennis sessie was Erik Veenstra onze gast. In het dagelijks leven is Erik Manager Marketing, Communicatie & Sales bij dierenpark Wildlands Adventure Zoo in Emmen waar hij sinds 2016 werkzaam is. In zijn team zijn ze verantwoordelijk voor alle marketing uitingen, persvoorlichting, alle social media en sales. Bij deze laatste activiteit horen zowel de individuele ticketverkoop als groepen. Hij mag dit op dit moment met acht mensen doen. Voor corona waren dit er veertien. Ze hebben dus een stevig jasje uitgedaan. Vervolgens heeft Erik een aantal punten met de aanwezigen gedeeld, zoals :

  • Commerciële uitdagingen: 
    • Het beter bekend worden als zakelijke locatie, terwijl iedereen Wildlands momenteel kent als dierentuin;
    • Door corona moesten bezoekers reserveren waardoor er veel meer data beschikbaar is. Hij onderzoekt momenteel hoe hij deze data kan inzetten voor acties in de toekomst;
    • Hoe de directe reserveringen vast te houden daar waar vroeger veel via andere distributiekanalen, zoals retailers en verblijfsaccommodaties, verliep;
    • Hoe de potentie in het Duitse achterland te ontsluiten.
  • De manier waarop men vanuit Wildlands binding heeft weten te houden met hun achterban. Hij noemde hierbij :
    • Het zelf genereren van content, zoals een backstage filmpje vanuit de dierentuin;
    • Dagelijks van zich laten horen via social media;
    • Het introduceren van een adoptieprogramma voor hun dieren.

Ter afsluiting van deze online sessie is de groep uiteen gegaan en hebben met elkaar van gedachten gewisseld wat corona hen heeft gebracht. De overall uitkomst was dat veel leden innovatief bezig zijn geweest en daardoor met nieuwe concepten zijn gekomen om goed door de lastige periode heen te komen. De vraag die uit de bijeenkomst kwam was wat deze innovaties nu betekenen voor de gemiddelde sales professional. Hieraan zal een volgende sessie gewijd worden. 

We streven erna om van elke fysieke en online bijeenkomst een verslag te produceren. Dit voor het geval leden niet in staat zijn geweest om de de sessie aan te sluiten. Dit betreft zowel de landelijke als regionale bijeenkomsten.

Alle verslagen hebben we verzameld in één overzicht.

Sales motto's

Anita van Dorst - Reijne

Verkoopmanager Rundvee Agrifirm

“Begin with the end in mind”

Meer lezen

Laura van Reekum

Business Unit Business Solutions Bureau Zuidema

Er is altijd ruimte

Meer lezen

Ricardo Huizing

Manager Sales Sales Corporate & Public Ayven

“Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.”

Meer lezen

Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen