15-02-2018 Highlights, SMA West op bezoek bij Europcar

15022018 SMA West Logo EuropcarOp 15 februari was SMA West te gast bij Europcar Nederland. Alvorens met de presentatie te beginnen was er ruimte om met elkaar te netwerken en te genieten van een goed verzorgd buffet.  Nadat iedereen was gearriveerd gingen met alle aanwezigen naar de zaal waar de presentatie plaatsvond. Voordat het woord aan de gastheren werd gegeven opende voorzitter van SMA-West Mirte Beugel de bijeenkomst. Vervolgens nam Commercieel Directeur Marc Beers het woord, waarbij hij allereerst uitleg gaf over Europcar International, één van de grootste verhuurbedrijven in de wereld. Verdeeld over 130 landen, met wereldwijd bijna 6.500 werknemers en waarbij alleen Europa al bijna 215.000 auto’s in eigen bezit heeft. Moedermaatschappij Europcar heeft diverse autoverhuur labels welke men naast Europcar aanbiedt te weten ; InterRent, Keddy, Buchbinder en Goldcar door de recente overname van de laatste 2 genoemde mag Europcar zich de grootste autoverhuurder in Europcar noemen.  Europcar internationaal bied naast auto, bestel en vrachtautoverhuur ook diverse andere mobiliteitsdiensten aan zoals Brunel (chauffeursdiensten) , Ubeeqo en Bluemove (deelauto’s) Ook heeft men grote  deelnemingen in Snappcar en Car2go. Marc gaf de aanwezigen inzicht in de wijze waarop men in Nederland werkt. Belangrijk hierbij is dat Europcar in Nederland onderdeel is van de Spuigroep. Dit met o.a. Motorhuis (Opel en citroen ) , Boedelbak, Multilease ( Leasemaatschappij ) Autoschadehuis ( schadeketen )  en ABM ( Avia brandstofaanbieder ) . In Nederland wordt het merk Europcar vanuit een franchise-gedachten al meer dan 20 jaar met veel succes gevoerd.

Na de grondige en enthousiaste introductie in de wereld van Europcar, nam Barry van der Vinden het woord van Marc over. Barry is in het dagelijks leven salesmanager over 4 regio accountmanagers en één Internationaal Key 15022018 SMA West Europcar Barry van der Vinden Mirte Beugel Wilco van SchaikAccountmanager. Deze accountmanagers zijn verantwoordelijk voor het bezoeken van prospects en bestaande klanten, waarbij de verkoop gecontroleerd en gestimuleerd moet worden. Dit met en bij de eigen  40 vestigingen die men in geheel dekkend Nederland kent. Hier wordt zeer nauw samengewerkt met de collega’s station managers, waarbij er extra aandacht is voor internationale klanten en alsmede landelijk opereerde bedrijven. In de toekomst is het plan om nog meer op te trekken richting de lokale klanten en de uitgebreide bestel en vrachtauto lijn meer te gaan promoten. In de ogen van Barry zijn er daar nog veel mogelijkheden om meer omzet uit te halen. Vervolgens tipte hij een paar trends, die hij momenteel ziet in de autoverhuurbranche. Dit zijn o.a. de toename van de wens voor meer flexibiliteit bij de klanten en de steeds grotere rol van de lokale mobiliteitsspelers.

In het laatste gedeelte van zijn presentatie gaat hij verder in op hetgeen Europcar Nederand zou bijzonder maakt. Om 15022018 SMA West Europcar Hans Eekhof Hans Weusten Wilco van Schaikvervolgens nog een schets te geven van de verschillende klantengroepen die men bedient. Hierbij wordt er nog extra stil gestaan bij de leasemaatschappijen en het MKB, waarbij men zowel auto, bestel- als vrachtauto kan leveren. Tevens wordt stil gestaan bij de processen die nodig zijn om klant te kunnen worden bij Europcar. Na het beantwoorden van een aantal vragen, neemt Marc de afsluiting van de inspirerende bijeenkomst voor zijn rekening. Hij geeft de aanwezigen een beeld van de manier waarop Europcar met het lidmaatschap van de SMA omgaat. Na dit gedeelte gaan we naar beneden waar we nog te zien krijgen wat er allemaal nog achter de schermen gebeurd voordat een klant met de auto kan wegrijden. Mirte Beugel bedankte vervolgens beide sprekers, en nodigde de aanwezigen uit voor de netwerkborrel.

 

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen