24/11/2022, Verkiezingen : Regionaal Sales Event Oost Nederland

In de middag trapte moderator Tessy van Stuijvenberg het Regionaal Sales Event van Oost Nederland af. Dit keer waren we te gast bij onze partner Planon in Nijmegen. Zij hadden hun auditorium beschikbaar gesteld. De zaal was tot de laatste stoel gevuld, er kon niemand meer bij. In de opening keek ze samen met regionaal bestuurslid Glenn Timmer terug op de afgelopen periode en hoe men vanuit SMA Oost met de omstandigheden waren omgegaan omdat fysieke bijeenkomsten toch een belangrijk onderdeel zijn van de vereniging. Normaal gesproken had Ruben van den Burg deze taak op zich genomen, hij was helaas afwezig wegens corona.

Tessy en Glenn stonden eveneens stil bij de 1e ronde van de verkiezingen voor de Young Sales Professional van Oost Nederland en hoe men tot deze drie kandidaten waren gekomen. Het was Jamell Steevensz die de spits mocht afbijten. Deze regiomanager bij Enginear kreeg vijf minuten de tijd om de mensen te overtuigen van zijn kunsten. Deze supporter van Go Ahead Eagles stond hier stil bij zijn salesmotto waarbij het niet om overtuigen draait maar op het inspelen van behoeften van klanten. Als nummer twee stond Tom Legerstee van Eiffel op het podium. Deze businessmanager stond in zijn pitch stil bij de zware knieblessure die hij had opgelopen waardoor hij helaas geen profvoetballer kon worden. Uiteraard kwam ook zijn salesmotto voorbij : Je kan het maar één keer goed doen. Last but not Least was Elise Karssenberg. Zij is in het dagelijks leven accountmanager bij Forque. In haar pitch stond ze stil bij haar creativiteit en op welke manier ze dit toepast in haar salesrol. Haar salesmotto luidt: “Alles wat je aandacht geeft groeit”.

Na de pitches was het tijd voor de netwerk bingo waarbij de aanwezigen druk aan de slag gingen om elkaar op een informele manier beter te leren kennen. Nadat iedereen weer op zijn stoel had plaatsgenomen was het de beurt aan Geert Kranendonk. Hij is founder van Mayoneur, een Nederlands merk dat 100% plantaardige mayonaises maakt. Geert heeft ons meegenomen in de reis die hij de afgelopen vier jaar heeft gemaakt. Hij gaf hierbij de volgende tips mee aan de aanwezigen:

  • Vaak kun je al heel veel zelf, zo niet praat met experts en verbreed je kennis;
  • Maak van jezelf een steunpilaar. Haal je deze weg dan stort het gebouw in;
  • De huid niet verkopen als de beer nog niet geschoten is;
  • “It is nice to be important, but it’s more important to be nice

Ter afsluiting van de bijeenkomst vroeg Tessy juryvoorzitter Henk Bloemers het podium op. Nadat de Commercieel Directeur van voetbalclub de Graafschap de juryrapporten had voorgelezen maakte hij bekend dat Jamell de winnaar van Oost Nederland is geworden en dat hij hiermee kans maakt om één van de drie kandidaten te worden in Noordwijk.

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen