Archief 1 december 2014 : SMA West, Sales Café over Personal Branding

Ondanks dat er vorige week eveneens een bijeenkomst van SMA West was geweest, was het vanavond weer een volle bak met SMA-Leden. Vlak voor Sinterklaas hadden een kleine 30 personen wederom de weg gevonden naar het Airport Hotel in Rotterdam. Een locatie van onze partner Regardz. Na het nuttigen van een goed verzorgde buffet gingen de aanwezigen naar de zaal, waar de presentatie werd gegeven. De bijeenkomst werd verzorgd door social media marketeer, Tom Klinker. Tom had eveneens een Master Class op het Sales Event ingevuld over dit onderwerp.

  

Profielfoto, Tom KlinkerIn het begin van de presentatie werd er door Tom aangegeven wat hij exact onder Personal Branding verstond. In zijn optiek is dat een methodiek waarbij je je eigen vindbaarheid op het web/social media beïnvloed. Of te wel je bepaald zelf jouw eigen waarheid. Hiermee zorg je dus voor een transparant professioneel netwerk. Een tweede belangrijk punt, is dat je goed bepaald wat je er mee wilt bereiken. Dit bepaalt namelijk grotendeels de manier en wijze waarop je aan personal branding kunt gaan doen. Het maakt namelijk een essentieel verschil of je het wilt inzetten voor het delen van content of dat het echt dient als middel voor de acquisitie. Hiermee maak je dus een juiste inschatting wat je er mee kunt en waardoor je de juiste boodschap gaat kiezen met de daarbij geschikte kanalen.

 

In de ogen van Tom is personal branding alleen maar succesvol op het moment dat er goed wordt nagedacht welke focus er aangebracht gaat worden. Hierbij moet er duidelijk onderscheid worden gemaakt, met wat iemand zakelijk en privé wil uitstralen. Maar ook wat wil je zichtbaar maken, en welke informatie wil je afschermen en beschermen voor de buitenwereld. Waarbij het één natuurlijk niet los gezien kan worden van het ander. De mensen die gaan zoeken, maken namelijk dit onderscheid niet. Hier moet wederom goed over nagedacht worden. Tijdens het vervolg van de interactieve lezing gaf Tom vervolgens een aantal do’s en dont’s met betrekking tot het doen van uitlatingen zowel op zakelijk als privé gebied.

 

Vervolgens werd er stil gestaan bij de waarde van Facebook en LinkedIn. Maar ook Twitter werd behandeld, met daarbij de logica waarom je van dit medium gebruik zou kunnen maken. De talrijke vragen die gedurende de presentatie ontstonden heeft Tom op een prettige manier grotendeels weten te beantwoorden, waardoor de aanwezigen met meer kennis naar huis gingen dan men bij de bijeenkomst was aangekomen. Praktijk en theorie werden op een prettige manier aan elkaar gekoppeld, dit door het geven van een aantal praktische en nuttige tips.

 

De presentatie van Tom is op onze website te vinden.

 

Voor verdere informatie of vragen is Tom te bereiken via één van onderstaande manieren :

 

Bezoekadres:

Nieuwegracht 25

3512 LC Utrecht

Telefoon: 085-4011299

Mobiel: 06-14796576

 

Mail: tom@academyconsulting.nl

Website: www.academyconsulting.nl

 

  

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen