Op 26 november stond de Salesmanager in de keuken volledig in het teken van mobiliteit. We waren te gast bij ALD Automotive in Hoofddorp. ALD ontving de bijna 50 aanwezige SMA-leden in hun nieuwe Mobility Experience Center. Allereerst deden de gasten zich te goed aan een prima verzorgd buffet. Door de aanwezigen werd er onderling volop genetwerkt, gezien de vele visitekaartjes die van eigenaar verwisselde.
ALD Automotive is een van de grootste leasemaatschappijen wereldwijd met een dekking in 37 landen. In die landen beheren 4.300 medewerkers een vloot van meer dan 1.000.000 voertuigen. ALD Automotive heeft een voortrekkersrol op het gebied van productontwikkeling en innovatie. Naast het ontwikkelen van nieuwe proposities zoals elektrisch rijden en flexibele leaseconcepten afgestemd op de klant, is ALD Automotive momenteel de eerste in Nederland met een hightech mobiliteitscentrum waar verschillende soorten bedrijven samen kunnen komen tot nieuwe mobiliteitsconcepten.
In deze nieuwe ruimte, deed de Commercieel Directeur van ALD Automotive, Jeroen Kruisweg, de aftrap van de avond. Tijdens deze opening gaf Jeroen de aanwezigen inzage in de onderscheidende manier waarop ALD Automotive invulling geeft aan sales en hoe dit in direct verband staat met de ambitie om de meest serviceverlenende leasemaatschappij te zijn.
Daarna werd de groep in tweeën gedeeld. De ene groep blijf in het mobiliteitscentrum en de andere mocht aan de slag met de verschillende auto’s die buiten het pand van ALD Automotive stonden opgesteld. Samen met een aantal autofabrikanten had ALD Automotive voor een aantal mooie exemplaren gezorgd waarin kon worden rondgereden. Opel stelde de Insignia Country Tourer beschikbaar, Renault de Megane GT Line, Volvo de S60 Polestar en Ford de Focus Electric. Er werd veelvuldig gebruik gemaakt van deze mogelijkheid om eens te rijden in één van deze schitterende auto’s/ Er was echter één auto waar je enkel en alleen als bijrijder kon fungeren, dat was Nissan GTR 550 pk. Van deze mogelijkheid werd eveneens door veel SMA-leden gebruik gemaakt. Voor sommige was het de eerste en de laatste keer dat men in een dergelijke auto had gereden. Men had het gevoel of men in een achtbaan zat, terwijl de proefrit door een ervaren chauffeur werd gedaan.
Het ALD Mobility Experience Centre van ALD
De andere groep bleef achter. Daar werd op een leuke en interactieve manier weer gegeven op welke manier ALD Automotive om gaat met dit concept. ALD Automotive heeft een state-of-the-art ruimte waar visie en inzicht op het gebied van mobiliteit ontstaan. Met 19 interactieve schermen beleeft de klant van ALD Automotive alle mogelijkheden van de vrijheid in mobiliteit. Het centrum informeert en inspireert, met nieuwe ideeën voor duurzaamheid, aantrekkelijk werkgeverschap en kostenbesparing. Het is de bedoeling dat men verschillende disciplines van een bedrijf aan “tafel” gaan krijgen. Iedere discipline binnen een bedrijf heeft haar eigen uitdaging. Samen gaat men dan discussiëren en komen tot een ontwerp voor een mobiliteitsoplossing voor de komende jaren, precies op maat. Het geheel vindt plaats in de vorm van een workshop waarbij de voorbereiding met de klant cruciaal is.