Archief bijeenkomst, 11 maart 2010 : Sales Café over acquistie

Tijdens dit Sales Café stond het onderwerp Acquisitie op het programma. Hierbij werd er gekeken waarom het bij de ene wel lukt om een goed gesprek te voren en bij iemand anders niet. 

 

Het Sales Café wordt geleid door Geert de Klaver. Als zoon van een ondernemer heeft Geert zijn sporen verdiend in de verkoop. Begonnen als vertegenwoordiger, doorgegroeid naar verkoopleider, unit manager, MT-lid en verantwoordelijk voor inkoop, verkoop en marketing.

 

Hij heeft ervaring opgedaan in de B2C en B2B markt. Hij heeft ruim 20 jaar Sales en salesmanagement ervaring in de verkoop van verbruiks-, gebruiks-, kapitaalgoederen en diensten. Geert is al jaren actief als trainer, coach en interim manager met als specialisatie de grafimediabranche. Door de 15 jaar ervaring in deze branche helpt hij grafimediabedrijven met het realiseren van hun commerciële doelstellingen. Daarbij maakt hij gebruik van op maat gemaakte trainingen voor medewerkers en management.

 

Een uitspraak van Geert:

 

Een klant wil wel iets kopen, maar niet verkocht krijgen.” “Verkopen staat voor mij gelijk aan helpen. Ik vind het belangrijk dat er sprake is van een klik tussen verkoper en de klant, dat ik het vertrouwen win en dat de klant mij bekwaam acht. Voor mij is het essentieel om echt contact te maken, oprecht geïnteresseerd te zijn, goed te luisteren en de wensen van de klant te vertalen naar een passende oplossing. Met als doel om voor beide partijen tot een goede afronding van de opdracht te komen.”

 

Tijdens deze bijeenkomst is antwoord gegeven op de volgende vragen:

 

– Hoe kom je op gesprek bij een potentiële klant?

– Hoe voer je een optimaal acquisitie gesprek?

– Wanneer is een acquisitie gesprek zinvol? En wat moet je daarvoor doen?

– Hoe haal je meer uit een bestaande klant?

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen