Tijdens dit Sales Café stond het vormen van je imago centraal.
Bij bedrijven wordt veel aandacht besteed aan de uitstraling van een logo, huisstijl en website. Deze moet passen bij de producten en/of diensten die worden aangeboden. Het belangrijkste marketingtool binnen het bedrijf zijn echter de mensen. Zij zijn het visitekaartje van het bedrijf. Zij zijn het die contact hebben met klanten en opdrachtgevers, die als aanspreekpunt fungeren en die het bedrijf een gezicht geven.
Marije Gerdes is ingegaan op de punten rondom imago:
Zou u succesvoller kunnen zijn als u zich anders presenteerde?
Hebben uw medewerkers wel de gewenste uitstraling?
Hoe gaat u gekleed naar een opdrachtgever?
De conclusie op het einde van de bijeenkomst was dat je met een passende uitstraling, het allerbeste uit je zelf en dat je :
– komt u professioneel en betrouwbaar over;
– onderscheidt u zich van anderen;
– groeit uw zelfvertrouwen.
Marije Gerdes geeft trainingen en adviezen op het gebied van uiterlijke presentatie aan bedrijven en particulieren. Een aantal opdrachtgevers zijn: ING Bank, UWV, Gasunie, Provincie Groningen