Archief bijeenkomst, 24 januari 2011 : Sales Café met Esmée Ficheroux

Op maandag 24 januari 2011 kwamen meer dan 80 commerciële Noorderlingen naar het Hampshire Hotel Plaza te Groningen op uitnodiging van SMA afdeling Noord. Dat is een veel groter aantal deelnemers dan normaal naar een SMA Sales Café komt. Dat kwam niet alleen door het thema ‘Sales anno 2011’of de speciale wervingsactie, maar vooral door de aanwezigheid van de gastspreker van de avond, Esmée Ficheroux. In het dagelijks leven is zij directeur sales- en accountmanagement van Tempo Team Group, daarbij is zij vorig jaar verkozen tot Commercieel Directeur van het Jaar 2009.

 

Na het welkomstwoord en een korte introductie over de SMA door Goeran de Pater, werd het programma van de avond gestart. Het thema ‘Sales anno 2011’werd door middel van stellingen in de vorm van een forumdiscussie door Thijs Verhees ingeleid. Per stelling gaf Esmée haar visie en bracht Thijs de discussie met de deelnemers in de zaal op gang. Vooral de openhartigheid en directheid van Esmée werden door de aanwezigen op prijs gesteld. Hierdoor kregen ze een goed beeld over hoe zij en haar team onder andere zijn omgegaan met de crisis gedurende de afgelopen twee jaren.

 

De stellingen, gecombineerd met scherpe vragen van Thijs Verhees, zorgden voor een levendige discussie. Er werd onder meer stilgestaan bij de invloed en effecten van de nieuwe media zoals LinkedIn en Twitter op het verkoopproces en de rol van de verkoper. Er was ook veel discussie over de invloed van technologie in de marktbewerking en de relatie met de klant

 

Het eerste SMA Sales Café van 2011 werd, zoals het hoort, afgesloten in het café van Hampshire Hotel Plaza. Uit de enthousiaste reacties van de deelnemers bleek al snel dat het een succesvolle avond was geweest. Tijdens het napraten ontvingen Esmée en de organisatie veel positieve reacties op de avond. Er was veel inspiratie opgedaan, er waren nieuwe contacten gelegd, er werd met passie voor het vak van gedachten gewisseld en de eerste nieuwe leden meldden zich aan. Voldoende reden voor SMA Noord om de ambitieuze plannen en ideeën voor 2011 verder uit te gaan werken.

Sales motto's

Salesmotto Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen