Op 27 mei kwamen de leden van SMA Zuid bijeen voor een bijzondere Salesmanager in de Keuken bijeenkomst. Naast sales stond hierin namelijk ook marketing centraal en dit onderwerp was ingegeven vanuit de leden van SMA Zuid zelf. De SMA-leden én de alumni van de Fontys Marketing & Management Academie, die voor deze gelegenheid ook waren uitgenodigd, waren te gast bij het Parktheater in Eindhoven.
Marketingdirecteur Marleen van Amerongen van dit charmante theater ontving haar gasten met elan en egards en liet hiermee meteen zien dat ze bij het Parktheater een opvallende kijk op klantbeleving hebben. Michael Bandel, bestuurslid van SMA Zuid, legt uit. “Het Parktheater doet er alles aan om de klant op de 1e plaats te zetten én daar ook te houden. Dit betekent onder meer dat iedereen die bij het theater werkt als marketeer optreedt. Het theater heeft een relatief klein vast team van dertig medewerkers en ze worden allemaal actief betrokken bij het onderhouden van het contact met de klant. Ze voelen zich er op die manier ook allemaal verantwoordelijk voor om bezoekers zich welkom te laten voelen en een topavond te laten beleven. Het Parktheater heeft drie klantgroepen gesegmenteerd en daar personas aan gekoppeld. Het CRM systeem is optimaal op orde en bezoekers worden actief nagebeld. Opvallend is dat dit door alle dertig medewerkers gebeurd, van de receptioniste tot aan de geluidstechnicus.
Marleen gaf een rondleiding en liet ons ook letterlijk achter de schermen kijken. Het was indrukwekkend om te zien hoe de marketing hier is ingericht en hoe voortdurend de koppeling met sales wordt gemaakt. De cijfermatige en analytische kant van de marketing wordt bij dit theater mooi gecombineerd met de praktische grondhouding van sales.”