Archief bijeenkomst, 6 mei : Sales Café over Collaborative Sales

Het Airport Hotel in Rotterdam is inmiddels de vaste thuisbasis van SMA West. De bijeenkomsten vinden sinds vorig jaar plaats bij deze goede bereikbare hotel- en vergaderlocatie van Regardz, die onlangs volledig werd opgeknapt. De belangstelling van de SMA West leden neemt ook steeds verder toe. Op 6 mei waren zo’n 35 salesprofessionals te gast en zij kwamen alles te weten over collaborative en solution selling. Sales Performance International (SPI) is gespecialiseerd in dit onderwerp. De CEO van SPI, Keith Eades, schreef meerdere boeken over Solution Selling en over de klant van tegenwoordig, de ‘buyer 2.0’. Zijn nieuwste uitgave heet ‘The Collaborative Sale’ en verscheen onlangs. Steven Vantongelen, Corporate Vicepresident van SPI, presenteerde het boek tijdens het Sales Café in een vloeiende mix van Belgisch-Nederlands en Engels.

 

René Voogt, Sales Consultant bij SPI, leidde de spreker in. Hij legde met een pakkend voorbeeld uit wat er anno 2014 nodig is om succesvol te zijn in sales. “Buyer 2.0 is vooraf goed geïnformeerd en klopt vaak pas in een laat stadium van het koopproces bij een verkoper aan. Korting brengt deze klant niet in beweging, omdat hij eigenlijk een sparring partner zoekt. Het verschil zit in de échte meerwaarde, die je als verkoper kunt bieden. Laat merken dat je de situatie en zijn afweging begrijpt en benader hem op een manier die past bij het punt in het koopproces waar de klant zich bevindt. Voeg daar tenslotte je kennis van je product of dienst aan toe en de klant zal ervan overtuigd zijn, dat je ‘zijn pijn’ kunt helpen oplossen. The Collaborative Sale geeft inzichten en achtergronden in dit proces en is een bruikbaar en inspirerend naslagwerk voor iedere sales professional.”

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen