Archief bijeenkomst, 6 oktober 2011 : Sales Café over onderhandelen

Op 6 oktober staat het eerste Sales Café van SMA Oost gepland. Deze bijeenkomst zal vanaf 18.00 plaatsvinden bij Herberg de Hoeve in Huissen. Tijdens dit Sales Café zal Thijs Verhees het onderwerp onderhandelen aan de orde brengen. Door middel van een interactieve sessie zal hij alle aspect van dit thema aan de orde laten komen en daar waar mogelijk dit van een advies voorzien. Na afloop, tegen 20.00, is er de mogelijkheid onder het genot van een drankje om te netwerken.

 

 

Onderhandelen is een proces met een duidelijk begin en eind, het bestaat uit een aantal duidelijk herkenbare fasen en is bijzonder goed voor te bereiden en te plannen. Hierdoor is mogelijk het misverstand ontstaan dat onderhandelen lineair zou zijn. Een succesvolle onderhandeling bestaat zelden uit een vooraf bepaald aantal stappen die naar een voorspelbaar eindresultaat kunnen leiden. Onderhandelen heeft in de praktijk nog het meeste weg van een caleidoscoop, waarbij de onderwerpen, belangen en posities zich in veelkleurige vormen en in steeds wisselende patronen bij aan de deelnemers aandienen.

 

Uit onderzoek is gebleken dat een onderhandelaar die een gedegen kennis heeft van de onderhandelingsprocessen, de interactie van deze processen op elkaar en de invloed daarvan op het uiteindelijke resultaat, aantoonbaar betere resultaten bereikt. Indien die kennis gekoppeld zijn aan de vaardigheden die nodig zijn om creatief, constructief en  effectief te communiceren zal dit het rendement van die onderhandelingen enorm positief beïnvloeden. Voegen we naast deze kennis en vaardigheden een positieve grondhouding toe die gericht is op het samenwerken aan een positief eindresultaat, ontstaat een geheel nieuwe aanpak van de uitdaging die onderhandelen in de praktijk is.

 

 

Succesvolle onderhandelaars zijn in staat om voor zichzelf een heldere ordening aan te brengen en bezitten de vaardigheid om soepel mee te bewegen in de steeds wisselende voorstellen, overzichten, concessies en proefballonnetjes. Ze zijn in staat om hun onderhandelingspartners te motiveren zich coöperatief in te zetten voor het realiseren van een gezamenlijk positief eindresultaat. Trucks en tactiekjes hebben op de succesvolle onderhandelaar geen beperkende invloed, omdat deze zichtbaar en bespreekbaar gemaakt kunnen worden.

 

 

In deze workshop werken we samen met u aan een constructieve onderhandelingsmethodiek gericht op het  bereiken van een optimaal haalbaar resultaat, dat voor alle partijen beter is dan het voor ieder van hen afzonderlijk beschikbare alternatief. De workshop staat onder begeleiding van Thijs Verhees

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen