Archief bijeenkomsten, 21 maart 2013 : Sales Café over relevantie bij klanten

Zes van de tien commerciële mensen worden door hun klanten niet als relevant ervaren. Nieuwsgierig naar de oorzaken, maar misschien nog wel veel beter om te weten is hoe je gaat zorgen dat je bij de andere vier zit die wel relevant zijn. Hierover gaat deze bijeenkomst.

Wat doe je, hoe doe je het en vooral waarom doe je het. Dit zijn thema’s die centraal staan tijdens deze bijeenkomst. Je krijgt maar één keer de kans om een eerste goede indruk te maken. Geert de Klaver zal tijdens deze bijeenkomst ingaan op de wijze waarop je dit kunt bewerkstelligen. Hierbij komt uiteraard ook het rapport (het in- en uitzoemen) maken met je klant aan de orde.

Tevens zal er aandacht worden besteed aan het IPR-model. Dit is een model laat de drie niveaus zien die binnen elke vorm van communicatie een rol spelen.

Er zal ook aandacht besteed worden om te kijken hoe je van productkenmerken (USP) naar koopmotieven (UBR) kunt gaan overstappen. Hierdoor kun je dus straks de vertaling maken van je producten/diensten naar de motivatie van je klant.

Aan het einde van deze bijeenkomst heb je geleerd op welke wijze je echt oprecht en authentiek contact kan maken met je klant en voorkom je dat klanten weg gaan lopen. Je weet nu tenslotte de redenen hiervoor.

Biografie Geert de Klaver

 

Als zoon van een ondernemer, uit een gezin met vijf kinderen waarbij iedereen in de vakanties en op de zaterdagen meewerkte in het bedrijf, heeft Geert commerciële ervaring opgedaan in de Business to Consumer en Business to Business markt. Hij heeft ruim 20 jaar sales en sales management ervaring in de verkoop van verbruiks-, gebruiks- en kapitaalgoederen, software en diensten. Momenteel is hij de oprichter en eigenaar van Klaver Management, een buro dat voorziet in training, coaching en interim management. Daarnaast heeft Geert ruime ervaring als verkoop en management trainer, coach en interim manager met als specialisatie de grafimediabranche. Met 16 jaar ervaring in deze branche helpt hij grafimedia bedrijven met het realiseren van hun commerciële doelstellingen. Hij gebruikt daarbij op maat gemaakte trainingen en coachingstrajecten voor medewerkers en management. Omdat Geert zijn ervaring uit de dagelijkse praktijk onderbouwt met theorie, zijn de trainingen effectief en accepteren de deelnemers hem als trainer. Hij weet wat zijn deelnemers elke dag meemaken en doormaken. Zijn trainingen zijn onderbouwd met praktische kennis en theorie.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen