Archief bijeenkomsten, 25 februari 2014 : Sales Café over Cold Calling

Vanwege de crisis hebben veel bedrijven het momenteel erg moeilijk. Deze bedrijven beseffen zich echter niet altijd dat ze wellicht op een pot met goud zitten. Deze gouden pot kan het niet optimaal benutten van het potentieel bij huidige bestaande relaties zijn, maar wellicht ook het niet halen van een optimaal resultaat uit koude acquisitie. Is dit ook het geval bij uw organisatie?

In een situatie waar er behoefte is aan (extra) omzet komt uiteraard ook regelmatig het fenomeen koud/lauw bellen aan de orde. Dit is toch een activiteit die voor veel personen en/of bedrijven niet de meest favoriete bezigheid is. Belangrijk vraagstuk hierbij is ook: moet ik het acquisitie bellen zelf blijven doen of kan ik het beter outsourcen? Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen en wat zijn factoren die in dit proces beslissend zijn? Hier zal nader op worden ingegaan tijdens deze bijeenkomst. Ongeacht de keuze om telefonische acquisitie zelf te doen of uit te besteden is het leerzaam om wat extra handvatten te krijgen om meer hieruit te kunnen halen. Deze handvatten worden op een praktische manier aangereikt op deze bijeenkomst, inclusief rollenspellen met de mogelijkheid de eigen case in te brengen bij één van de beste telefonische koude acquisiteurs van Nederland. Hetgeen aan de orde komt tijdens deze bijeenkomst is het meest geschikt voor personen en/of organisaties die in de Business to Business-markt opereren (ongeacht de branche), maar zeker ook grotendeels toepasbaar op consumentenmarkten.

Na afloop van de bijeenkomst, heb je strategische inzichten aangaande telefonische koude acquisitie en een aantal zeer praktische handvatten om meer uit je koude acquisitie te halen, inclusief de mogelijkheid jouw eigen case in te brengen.

 

Over Gijs Rijnierse Na zijn studie bedrijfskunde heeft hij een aantal jaar als manager in het organisatieadvies en detachering gewerkt en daarnaast als inkoopmanager forse besparingen gerealiseerd. Sinds 2009 volledige focus op GRG Nederland dat jaarlijks met minimaal 15% groeit. GRG Nederland is partner in marktbewerking: van marketingidee tot mensen voor de deur afzetten (bezoekafspraken) en alles wat daar omheen hangt en tussenin zit is het werkterrein. Organisatie met ca. 15 mensen.

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen