De kiem van de Sandd-successtory wordt gelegd in 1988. Drie consultants van A.T. Kearney adviseren het voormalige staatsbedrijf PTT Telecom over Briefpost 2000, een intern onderzoek naar een nieuwe logistieke structuur voor de verspreiding van post. Adviezen waar PTT op dat moment niets mee doet. Het is, dus op dat moment, 1998, nog twee jaar te gaan voor de liberalisering van de postmarkt. Door hun onderzoek kennen de consultants de postmarkt goed en is het moment aangebroken om zelf de waarde van de plannen te bewijzen. Het werd tijd de postmarkt te betreden. In de zomer van 1999 start de investeerder met Sandd (Sort and deliver). De missie was duidelijk: een simpele organisatie opbouwen die een uitmuntende prijs-kwaliteit verhouding biedt voor geadresseerde brievenbuspost.
Sandd heeft zich ontwikkeld tot een volwaardig postbedrijf dat inmiddels bijna 700 miljoen poststukken per jaar verwerkt voor zeer gerenommeerde bedrijven. Dat had niemand voor mogelijk gehouden… Met een bijzondere inzet van zeer gemotiveerde medewerkers werd en wordt er gewerkt aan een steeds betere dienstverlening! Ook de productontwikkeling staat niet stil want bezorgen gaat bij Sandd steeds meer over bereiken en bewegen. Want onze succesfactoren zijn: passie en doorzettingsvermogen!
Sandd is dé Zakelijke Postbezorger van Nederland. Dit op het gebied van: • drukwerk & direct mail • transactiepost • magazines • verhuizen en doorsturen • internationale verzending Daarnaast houdt Sandd zich eveneens bezig met, het bereiken van mensen met de juiste passende boodschap. Dit door middel van : • postcode/doelgroep selectie • nieuwbouwselectie • burenmailing • doelgroepanalyse • adresvalidatie
Thiemo van Spellen, Chief Commercial Officer, zal ons tijdens deze bijeenkomst een doorkijk geven in zowel zijn eigen Sales Organisatie als in de Sandd-organisatie. Tevens zullen wij een rondleiding krijgen in het distributiecentrum van Sandd.