In het sales vak is er terecht veel aandacht voor de sociale vaardigheden om tijdens een verkoopgesprek optimaal resultaat te bereiken. Wat daardoor weleens uit het oog wordt verloren is dat je er in eerste instantie voor moet zorgen met de juiste (prospectieve) klanten aan tafel te zitten. Daarbij is het belangrijk dat u weet welke financiële waarde een (prospectieve) klant vertegenwoordigt. Een goede bepaling van klantwaarde is hierbij noodzakelijk. Organisaties hebben vandaag de dag steeds meer aandacht voor klantwaarde management. Het zorgt ervoor dat er een juiste balans wordt gevonden in waarde voor de klant en waarde van de klant, waardoor klanten langer klant blijven.
De SMA organiseert een informatief en inspirerend Sales Café over klantwaarde management. Maurice Bakker van Metrics & More, pionier op het gebied van CRM en Klantwaarde, is onze experts die middag.
Er wordt gestart met een uitleg over de betekenis en invloed van klantwaarde management. Tevens geven we inzicht op welke wijze hiervoor draagvlak wordt gecreëerd binnen sales-, marketing- en accountmanagement. We laten zien hoe je de winstgevendheid van bestaande klanten en prospects kunt meten, sturen en optimaliseren.
De bijeenkomst begint om 17.00 met een buffet en de avond zal eindigen tegen +/- 20.00 met een gebruikelijke netwerkborrel. Drs Maurice Bakker rondde in 1988 zijn studie bedrijfseconomie af aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn studie was hij als CRM consultant verantwoordelijk voor verschillende database marketing trajecten. Met name in de Business-to-Consumer markt heeft hij een groot aantal bedrijven ondersteund waaronder KPN, Center Parcs en Gran Dorado. De jaren daarna heeft hij diverse bedrijfsbrede CRM trajecten aangestuurd bij onder andere Centraal Beheer, Zilveren Kruis, ONVZ en SOS international.