Deze bijeenkomst waren we te gast bij AFAS Software. De bijeenkomst stond onder leiding, Leo Koppelaar. In 2010 was Leo één van de kandidaten die in de race was voor de titel van Commercieel Directeur. Binnen dit succesvolle software bedrijf is hij degene die commercieel eindverantwoordelijk voor de gehele sales operatie.
Het Nederlands familiebedrijf AFAS Software staat dit jaar in de top-10 van meest innovatieve ICT-bedrijven. Daarnaast is het bedrijf sinds eind september officieel ISO/IEC 27001-gecertificeerd en won het de Deloitte Award voor Best Managed Companies. AFAS geniet daarnaast natuurlijk bekendheid als hoofdsponsor van AZ. Het bedrijf is dus op zijn zachtst gezegd ‘goed bezig’. Leo Koppelaar is trots op zijn team.
Koppelaar : “Het was een goede bijeenkomst, waar ik met veel plezier op terugkijk. Bij AFAS hebben we een strak waarden- en normen protocol en dat bepaalt niet alleen intern onze manieren, maar vooral ook de wijze waarop wij met onze klanten omgaan. Wij hanteren de consultative selling methode voor onze sales en ik heb aan de bezoekende SMA-leden uitgelegd wat ons dit dagelijks brengt. Voor mijzelf was dit salesmodel eind jaren ’90 dé aanleiding om de Sales in te gaan. Het is leuk om ook anderen, buiten je eigen bedrijf, te inspireren. Eén van de aanwezigen – een senior in de sales – zei na afloop dat echt alles wat ik verteld had, klopte. Dat was een groot compliment.”
AFAS Software biedt een verscheidenheid aan softwareproducten in alle branches en voor zowel de zakelijke markt als de consument. Koppelaar: “De kracht van AFAS is overigens dat we niet alleen in ons salesteam een prima voorhoede vinden, maar dat we ook een ‘stevig achterwerk’ hebben. We hebben goede consultants, een gedreven supportafdeling, een enthousiast ontwikkelteam en goede testers. Iedereen zet zich dagelijks voor de volle 100% in en wil het beste bereiken voor de klant.”