Blog November 2019

20191128 SMA Blog November André Regtop

 

 

André Regtop

Eigenaar UNIGLOBE Two Travel

andre.regtop@uniglobetwotravel.nl

 

 

Zo kun jij 15 tot 20% besparen op je bedrijfskosten en 100% op frustratie

 

Zakelijke reizen worden continu geboekt, maar boeken mensen dan wel de voordeligste of de meest efficiënte optie? En hoe werkt het met de betaling van een hotel; moet de reiziger dit voorschieten aan het bedrijf of gaat dit op een creditcard van de zaak (waarbij de onkostenvergoeding vervalt)? Gemotiveerde werknemers zijn key voor een organisatie. Maar onder andere zulke frustraties hebben ervoor gezorgd dat slechts 3% van de zakenreizigers geniet van een zakenreis.

Dan is er nog de wettelijke zorgplicht die bedrijven hebben voor hun medewerkers. Iets waar je misschien niet direct bij stilstaat maar wat essentieel is bij zakelijk reizen, met name in het buitenland. Dit gaat niet alleen over de communicatie en protocollen tijdens calamiteiten. Je kunt een vlucht missen ,ziek worden of een paspoort verliezen. Een 24/7 bereikbaarheidsdienst met actueel inzicht in de reisdata is hierbij onmisbaar.

Op het gebied van zakelijk reizen liggen dus nog veel kansen, want zakenreizen managen is zo makkelijk nog niet. Wat gebeurt er precies en waarom zou je er eigenlijk aandacht aan besteden? Vandaag lichten we dat uit en bekijken we wat een zakelijk reisbureau doet.

Cijfers van de zakelijke reisbranche

 

Uit een onderzoek in het tijdschrift ‘Luchtvaartnieuws’ in oktober dit jaar kwamen belangrijke resultaten naar voren. Zo vindt 83% van de reizigers een upgrade van de reisklasse belangrijk, maar is dit slechts in 29% van de gevallen toegestaan volgens het beleid. Zo’n gat zit er ook tussen het krijgen van een upgrade (82% vindt dit belangrijk, slechts 18% krijgt het), toegang tot een airport lounge (78% versus 22%) en reizen in het weekend (76% versus 36%).

Het is duidelijk: er zit een gat tussen de verwachtingen van de reizigers en wat is toegestaan volgens het beleid. Een beleid wat inzicht geeft in de afspraken omtrent reizen noemen we een reisbeleid. Wij schatten dat van alle bedrijven die een reisbeleid zouden moeten hebben, slechts de helft er ook echt eentje heeft. En dan moet zo’n reisbeleid ook nog up-to-date, transparant en aantrekkelijk zijn. Uit het onderzoek bleek dat 90% van de bedrijven psychologische ondersteuning voor de reizigers belangrijk vindt, maar slechts 14% hierin voorziet. Hier is dus weer een gat, dit keer tussen wat is beloofd en wat wordt nageleefd.

 

De waarde van een reisbeleid

 

Een reisbeleid is niet alleen essentieel vanwege de potentiële besparingen, het gaat namelijk ook om het welzijn van de werknemers. Gemotiveerde werknemers zijn essentieel voor de performance van een bedrijf. Het is gewoonweg zonde als werknemers gefrustreerd of ontevreden zijn vanwege bovenstaande ‘gaten’. Een goed reisbeleid wordt alleen maar belangrijker, want 54% van de Generation Z (de generatie na de millennials) reizigers vindt dat de mogelijkheid om zakelijk te reizen belangrijk is bij het kiezen van een baan. Met een goed reisbeleid ben je op die manier future-proof, aangezien de mensen in deze generatie nu naar school gaan of studeren en dus de toekomst zijn.

 

De reiservaring verbeteren met een zakelijk reisbureau

 

Als zakelijk reisbureau weten we nog een andere belangrijke trend te noemen: de shift van transactiegericht naar relatiegericht werken. Wij zijn gecertificeerd om tickets uit te geven en verkopen dus ook vliegtickets, maar alleen kaartjes verkopen levert geen meerwaarde meer op. ‘Travel as a service’ is wat wij doen. Samen met onze accountmanagers zitten we bij onze klanten aan tafel, monitoren we de doelstellingen vanuit het beleid en rapporteren we reisdata. Het gaat verder dan gewoon reisinkoper en wij zorgen altijd voor de beste deal. Een zoekactie op Europese reiswebsites geeft je meer dan 2,5 miljoen resultaten, waarbij  80% van de content wordt aangeboden door slechts 3 aanbieders. Wanneer je dus het internet afstruint naar de beste deal, kun je je afvragen hoe onafhankelijk de tariefstelling is.

Een zakelijk reisbureau zoals UNIGLOBE Two Travel levert uiteindelijk ook meer geld op dan dat het je kost. De besparing zit hem in het meedenken en adviseren, de tijd en het geld. Niet alleen voor vluchten maar ook voor autohuur, de hotelreservering en de verzekering. De inzichtelijkheid, consultancy, helpdesk, rapportagemogelijkheden én gemotiveerde werknemers krijg je er dan gratis bij. Door gebruik te maken van onze professionals en eigen platform verminder je bedrijfsrisico’s, realiseer je 15 tot 20% besparing op kosten en 100% op frustratie. Wij zitten graag aan tafel om jouw reisbeleid door te spreken of op te zetten, zodat jij een zorg minder hebt en jouw bedrijf kan groeien.

 

Sales motto's

Salesmotto Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen