Blog oktober 2018: Remko Stolk

Wat heeft Commercie Heracles Almelo en MVO met elkaar te maken

 

Elf Messi’s of elf Ronaldo’s winnen niet de Champions League. Zlatan Ibrahimovic denkt misschien zelf wel dat elf Zlatans onoverwinnelijk zijn, maar echt…..dat is niet zo. Een team wint. Een team met spelers die allemaal hun eigen kwaliteiten hebben. Kijk maar eens naar de geweldige seizoenstart van Heracles Almelo. Op het moment dat ik deze blog schrijf staat Heracles Almelo op een fantastische vierde plaats.

Janis Blaswich die in de wedstrijd tegen Emmen een paar fenomenale reddingen verrichtte en daarmee Man of the Match werd. Kristoffer Peterson die momenteel topscorer van de Eredivisie is en zelfs Eredivisiespeler van de maand werd. Osman, die in de wedstrijd tegen AZ de doelman helemaal gek maakte met zijn afstandsschoten. Alexander Merkel die vanaf het middenveld het spel verdeelt. Duarte die als vanouds langs de lijn dendert en heel moeilijk van de bal te zetten is. Brandley Kuwas die bijna als vanouds acties en doelpunten maakt. Voorin Adrian Dalmau met zijn fluwelen techniek, met Vermeij als alternatief als er lengte gevraagd wordt. En achterin Maximilian Rossmann die met zijn collega verdedigers de deur dichthoudt. Alleen samen sta je na acht speelrondes op een schitterende en verdiende vierde plek. Nederland, Duitsland, Zweden, Syrië, Kazachstan, De Antillen en Spanje spelen samen en maken gebruik van elkaars kwaliteiten.

Zo precies is het bij Asito ook. Bij Asito werken mensen van meer dan honderd nationaliteiten. Hoewel je in de media soms de indruk krijgt dat al die verschillende groepen in Nederland vooral met de rug naar elkaar toestaan, staan wij bij Asito schouder aan schouder om samen succesvol te zijn. Dit geldt niet alleen voor verschillende nationaliteiten. Iedereen is anders. Dat kan gaan over leeftijd, geloof, voorkeuren, denkbeelden, geaardheid, geslacht. Al die kenmerken maken iedereen uniek. En allemaal tezamen maken zij onze organisatie uniek. Door gebruik te maken van elkaars kwaliteiten kunnen wij iedere dag een topprestatie leveren. Want schoonmaak is ook topsport. Op meer dan 5.000 locaties door heel Nederland zijn onze collega’s iedere dag aan het werk. Kantoren, scholen, ziekenhuizen, winkels, vliegvelden, bungalowparken, stations….noem maar op. Wij spelen Champions League schoonmaak. Ga er maar eens aanstaan om op een wissel dag in een groot bungalowpark in een paar uur honderd bungalows te moeten schoonmaken. Of een vliegtuig in de korte tijd dat het op Schiphol aan de grond staat.

Alleen door samen te werken krijgen wij dit voor elkaar. Die boodschap willen wij graag vertellen. Aan al onze 10.000 collega’s willen wij vertellen dat ze allemaal belangrijk zijn. Ook buiten onze organisatie vertellen we deze boodschap van diversiteit. Een voorbeeld hiervan is het Nationaal Integratiediner. Dit diner werd voor de achtste keer gehouden op de tweede donderdag in oktober. Tijdens dit diner genieten klanten en medewerkers van gerechten uit heel veel verschillende culturen. Met ingrediënten uit allerlei landen. Er zijn twee ingrediënten die in alle gerechten zitten: liefde en trots. Tijdens diner nodigen wij ook prospects uit om aan te sluiten. U kunt zich voorstellen dat “commercie”  met liefde en trots een enorme impact heeft. Op deze wijze verkopen we niet maar wij creëren waarde voor onze opdrachtgevers en medewerkers en ja dat geeft mij een gevoel van TROTS !

En deze TROTS geeft mij energie om elke dag mijn verhaal te vertellen. Het winnen van de prijs “Commercieel Directeur van het jaar”  gaf en geeft mij nieuwe podia waar ik dit verhaal mag vertellen. Heel vaak krijg ik dan de reactie van:  “ik had geen verwachting van dit verhaal maar Asito is echt een mooie club waarbij het niet alleen gaat over geld verdienen maar ook gaat over medewerkersloyaliteit klantloyaliteit en de mate van ecologische en sociale impact”. En als dit blijft hangen dan heeft Asito er weer ambassadeurs bij en ja dat levert altijd op!

Hoe creëer jij liefde en trots binnen commercie? Ik ben benieuwd naar de mooie verhalen die hierover binnen de SMA community leven! Dus wil je reageren op mijn blog of heb je zelf een mooie ervaring om te delen: laat het weten!

 

Remko Stolk

Commercieel directeur Asito

R.stolk@asito.nl

https://www.linkedin.com/in/remko-stolk-9743151/

https://twitter.com/Stolk70

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen