Hoe kom ik aan nieuwe klanten? Dit is een van de belangrijkste vragen voor iedere ondernemer, commercieel manager, salesprofessional of zelfstandige. Naast marketing, social media en netwerkinspanningen, blijft proactieve acquisitie een effectieve manier voor het generen van nieuwe leads en klanten. Maar het plegen van ‘cold calls’ wordt meestal ervaren als een moeilijk en demotiverend proces. Ook potentiële klanten willen niet meer op deze manier worden benaderd. Daarbij maakt de AVG/GDPR-wetgeving klassieke acquisitiemethoden zoals koud bellen (cold calling) nog lastiger. Tijd dus voor de nieuwe standaard in acquisitie: de Par5 methode. Dit is een volledig geïntegreerde aanpak van het ontdekken en selecteren van leads tot het maken van zinvolle afspraken. Alle belangrijke kanalen en communicatiemiddelen komen aan bod, waaronder social selling, referral marketing, netwerken, offline events, telefoongebruik, mailingen en krachtige online tools.
In deze interactieve presentatie neemt Harro Willemsen, auteur van het boek de Par5 methode, je mee in de deze positieve en effectieve acquisitieaanpak. Speciaal ontwikkeld voor iedereen die op een prettige, professionele en persoonlijke manier afspraken wil maken met potentiële klanten. Je gaat met meer plezier acquireren en je prospects worden verrast door een prettige ‘human-to-human’ aanpak. Daarbij haal je een conversie die vijf tot tien keer hoger ligt dan bij traditionele acquisitiemethoden.
Harro is sales trainer, auteur, ondernemer en marketeer. Hij is werkzaam als partner bij 3to1: een specialist in maatwerk trainingen, workshops, presentaties en coaching op het gebied van sales, communicatie, management en vitaliteit. Hij geeft al meer dan vijftien jaar trainingen, workshops, presentaties en coaching op het gebied van business-to-business acquisitie en sales. Hij heeft gewerkt voor meer dan 250 organisaties in de Benelux en hebben duizenden professionals opgeleid en gecoacht. Daarvoor heeft hij 10 jaar als salesprofessioneel en salesmanager gewerkt in een complexe Business-to-business-omgeving. Harro is een echte vernieuwer van het salesvak en ontwikkelt voortdurend nieuwe salesmethodieken en trainingsmethoden. Hij schreef meer dan honderd artikelen, columns en whitepapers en heeft een eigen YouTube kanaal met salesvideo’s.