De Par5 methode: de nieuwe standaard in acquisitie

Hoe kom ik aan nieuwe klanten? Dit is een van de belangrijkste vragen voor iedere ondernemer, commercieel manager, salesprofessional of zelfstandige. Naast marketing, social media en netwerkinspanningen, blijft proactieve acquisitie een effectieve manier voor het generen van nieuwe leads en klanten. Maar het plegen van ‘cold calls’ wordt meestal ervaren als een moeilijk en demotiverend proces. Ook potentiële klanten willen niet meer op deze manier worden benaderd. Daarbij maakt de AVG/GDPR-wetgeving klassieke acquisitiemethoden zoals koud bellen (cold calling) nog lastiger. Tijd dus voor de nieuwe standaard in acquisitie: de Par5 methode. Dit is een volledig geïntegreerde aanpak van het ontdekken en selecteren van leads tot het maken van zinvolle afspraken. Alle belangrijke kanalen en communicatiemiddelen komen aan bod, waaronder social selling, referral marketing, netwerken, offline events, telefoongebruik, mailingen en krachtige online tools.

In deze interactieve presentatie neemt Harro Willemsen, auteur van het boek de Par5 methode, je mee in de deze positieve en effectieve acquisitieaanpak. Speciaal ontwikkeld voor iedereen die op een prettige, professionele en persoonlijke manier afspraken wil maken met potentiële klanten. Je gaat met meer plezier acquireren en je prospects worden verrast door een prettige ‘human-to-human’ aanpak. Daarbij haal je een conversie die vijf tot tien keer hoger ligt dan bij traditionele acquisitiemethoden.

Harro is sales trainer, auteur, ondernemer en marketeer. Hij is werkzaam als partner bij 3to1: een specialist in maatwerk trainingen, workshops, presentaties en coaching op het gebied van sales, communicatie, management en vitaliteit. Hij geeft al meer dan vijftien jaar trainingen, workshops, presentaties en coaching op het gebied van business-to-business acquisitie en sales. Hij heeft gewerkt voor meer dan 250 organisaties in de Benelux en hebben duizenden professionals opgeleid en gecoacht. Daarvoor heeft hij 10 jaar als salesprofessioneel en salesmanager gewerkt in een complexe Business-to-business-omgeving. Harro is een echte vernieuwer van het salesvak en ontwikkelt voortdurend nieuwe salesmethodieken en trainingsmethoden. Hij schreef meer dan honderd artikelen, columns en whitepapers en heeft een eigen YouTube kanaal met salesvideo’s.

Sales motto's

Anita van Dorst - Reijne

Verkoopmanager Rundvee Agrifirm

“Begin with the end in mind”

Meer lezen

Laura van Reekum

Business Unit Business Solutions Bureau Zuidema

Er is altijd ruimte

Meer lezen

Ricardo Huizing

Manager Sales Sales Corporate & Public Ayven

“Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.”

Meer lezen

Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen