Effectief Strategisch Netwerken

Jochem Klijn laat zien hoe je meer klanten en meer omzet uit netwerken kunt halen.

Netwerken is tegenwoordig onmisbaar. Alles draait om het bouwen van relaties. Toch hebben veel ondernemers daar nog steeds moeite mee en helemaal om er rendement uit te halen. Tijdens de sessie ‘effectief strategisch netwerken’ gaat Jochem Klijn in op de essentiële aspecten van netwerken. Er wordt onder andere ingegaan op het fundament dat moet worden gelegd bij succesvol netwerken. Daarnaast worden er nuttige tips gegeven om netwerken je meer eigen te maken.

Effectief netwerken leidt tot meer omzet en meer klanten doordat je van je netwerk ambassadeurs maakt en zij je gaan aanbevelen aan je eigen doelgroep.

De onderwerpen die aan bod zullen komen zijn o.a.:

– hoe zorg ik ervoor dat ik niet op zoek hoef naar klanten maar dat klanten naar mij komen?

– hoe stop ik met verkopen en zorg ik dat ik ‘gekocht’ word?

– hoe en op welke manier zet ik daar mijn netwerk voor in?

– hoe structureer en onderhoud ik mijn netwerk?

 

Over Jochem Klijn

Jarenlang was Jochem Klijn de nummer 1 verkoper bij een van de grootste verzekeraars van Europa. Sinds 2007 geeft hij lezingen, trainingen en seminars aan ondernemers, salesmanagers en accountmanagers. Daarnaast verzorgt hij veel incompany trainingen bij grote (financiële) instellingen als ING, Randstad, Rabobank, EY, Manpower, KPN en NIBC. Ook geeft hij als gastdocent colleges aan verschillende hogescholen. In 2007 verscheen van hem het boek ‘Netwerken op karakter’, in 2014 zijn boek ‘Social Meaning’ en onlangs is zijn derde boek over netwerken verschenen: Experttips voor effectief strategisch netwerken.

Sales motto's

Anita van Dorst - Reijne

Verkoopmanager Rundvee Agrifirm

“Begin with the end in mind”

Meer lezen

Laura van Reekum

Business Unit Business Solutions Bureau Zuidema

Er is altijd ruimte

Meer lezen

Ricardo Huizing

Manager Sales Sales Corporate & Public Ayven

“Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.”

Meer lezen

Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen