In de huidige tijd is het lastige om met nieuwe klanten aan tafel te komen. Er zijn geen beurzen of netwerkevents meer waar je eventueel de juiste contacten kan leggen. Mathijs Ruigrok, Countrymanager van het Finse Vainu is er daarom ook van overtuigd dat een data gedreven salesorganisatie in de huidige tijd nog belangrijker is geworden dan voorheen.
Tot voor kort werd data in het commerciële proces alleen gebruikt om te bepalen op welke wijze bepaalde doelstellingen gehaald kunnen worden. In een data gedreven commerciële aanpak wordt data steeds meer gebruikt om te zorgen dat je relevant kunt zijn voor jouw (potentiële) klant zodat de kans op succes veel groter wordt. Het is momenteel mogelijk om die data te verzamelen zodat je hiermee de juiste klanten kunt identificeren maar ook het juiste moment kunt bepalen op welk moment je in contact met hen moet treden waardoor je dus met de juiste focus aan de slag kunt.
Door de inzet van de juiste marketing tools is het tegenwoordig mogelijk om veel data van een klant te verzamelen. Enerzijds “interne†data zoals bv. het surfgedrag op een website of het aantal keren dat een mail geopend is. Anderzijds externe beschikbare data zoals bv. de wisseling van een belangrijke functie bij een klant of als ze een nieuw kantoor gaan openen. Momenten die gebruikt kunnen worden om relevant te zijn en daarmee aan tafel bij deze klant te komen. Tijdens deze Q & A gaat Mathijs, aan de hand van een aantal vragen, hier dieper op in.
Daarnaast staat hij stil bij de manier waarop hij momenteel zelf commercie bedrijft waarbij hij door het gebruik van spraak en/of video boodschappen juist in deze tijd toch een persoonlijke connectie weet te leggen.
Reserveringen
Dit evenement is volgeboekt.