SMA Zuid is deze bijeenkomst te gast bij CM uit Breda. Een bedrijf dat faciliteert in klantcontact en daarvoor jaarlijks meer dan acht miljard berichten verstuurd. Ze versturen hiervoor bijna 8 miljard berichten per jaar, van sms’jes tot e-mail en WhatsApp. Het bedrijf is in 1999 opgericht door twee studenten Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers. Ze kwamen op het idee om een systeem voor betaalde groeps-sms-berichten te maken en te gaan verkopen. Als naam voor hun bedrijf bedachten ze de afkorting CM dat staat voor Club Message, een systeem dat men opzette voor hun eerste klant, een discotheek. In combinatie met de opkomst van de mobiele telefonie bleek het concept een schot in de roos. Binnen twee jaar had het bedrijf bijna duizend discotheken als klant. Snel breidde het netwerk uit tot klanten in de transport- en uitzendsector. Daarna kwam het succes in de mediawereld en regelde het bedrijf het sms-verkeer voor grote evenementen zoals het Songfestival. Na de beursgang volgden overnames van betalingsdienstverlener PayPlaza, Yourticketprovider, Global Ticket, CX Company en RobinHQ. CM.com bereikte in 2021 een beurswaarde van meer dan €1 miljard euro. Daarnaast zijn ze is sinds 2020 naamgevend sponsor van het Circuit Zandvoort.
We gaan deze avond in gesprek met Inge Tijhaar – Balvers, Head of Commerce Europe voor BU Connect. We zullen bij haar stil staan hij hun commercieel model en de wijze waarop men bij CM.com hun commercie heeft ingericht. Er zal hierbij aandacht zijn voor hun gebruik van social media, de rol van het sponsoren van het Circuit Zandvoort en de wijze waarop ze AI en data gebruiken. De agenda ziet er als volgt uit:
- 17.00 Ontvangst/inloop met een licht buffet
- 17.45 Welkomstwoord
- 18.00 Interview Inge Tijhaar – Balvers
- 18.45 Rondleiding
- 19.30 Netwerkborrel
Reserveringen
Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.