Voor het tweede event van de SMA regio Zuid-West Brabant werd letterlijk de regiogrens opgezocht: het Ahrend InnovationLAB te Sint Oedenrode. Op deze zonnige woensdag 14 juni jongstleden werden wij ontvangen op het inspirerende Ahrend hoofdkantoor. Samen met collega bestuursleden Eric Fransen (CM Telecom) en Mehmet Genc (Avans Hogeschool) organiseert voorzitter Loek Worm (BrainCompass) dit event over de noodzaak voor talentontwikkeling binnen sales (management) in deze VUCA-wereld.
Circa 25 salesmanagers en sales professionals van onder andere Bechtle, Hampshire, Mercedes-Benz, Ormit en natuurlijk Ahrend zien gezien het ‘technische weer’ toch de noodzaak van het thema in.
Innovatief programma
Ook voor dit tweede event heeft het bestuur weer gekozen voor een ervaren moderator, Árpád Halaszi, die met veel enthousiasme het thema inluidt, de sprekers introduceert en deze uitdaagt om de vernieuwende inzichten te vertalen naar de praktijk.
De eerste spreker van deze middag is Ingrid van Tienen, Vice Director van Ormit. Zij neemt ons mee in de wereld van talent development waar Ormit zich dagdagelijks bij de grote corporates zoals ASML, Philips en PON mee bezig mag houden. In een hoog tempo komen de laatste trends en ontwikkelingen zoals Learning Agility, Rookie Smart en inzichten vanuit Neuroscience op ons gedrag aan bod. Het belangrijkste advies van Ingrid is dan ook om continu te blijven leren en kritisch te zijn over de houdbaarheid van je (eigen) ervaringen. Alles draait volgens Ingrid om zelfreflectie en kennis van je eigen talenten en valkuilen.
Na de nodige vragen uit het publiek over hoe dit nieuwe gedachtegoed direct binnen hun team en organisatie toe te passen heeft Árpád de tweede spreker geïntroduceerd. John de Kok is fysioloog, didacticus en als Leadership Adventurer verbonden aan BrainCompass. Een spin-off van de Erasmus Universiteit Rotterdam die leiders en sales professionals inzicht geeft in de ontwikkeling van hun nature én nurture op basis van een biologische (DNA) ontwikkel-assessment. Om goed te kunnen begrijpen waarom er in deze VUCA-wereld een noodzaak is voor continue talentontwikkeling neemt John ons mee in een aantal mega-trends en koppelt deze vervolgens aan hoe jij als salesmanager en sales professional je eigen (natuurlijke) talenten optimaal inzet en/of ontwikkelt.
Ter afsluiting deelt Ahrend Concept & Design Director Arnold Struik een paar ontwikkelingen voor het creëren van een optimale omgeving om je talenten in te kunnen zetten. Wij krijgen vervolgens ook een aantal voorbeelden uit de nabije toekomst te zien tijdens de rondleiding in het InnovationLAB. Maar natuurlijk biedt het programma ook voldoende ruimte om te netwerken en staan er zoals je in Brabant mag verwachten ook een met hapjes en drankjes gevulde tafel klaar om ons na afloop te ontvangen.
Voor een sfeerimpressie, kijk verder op onze website. Tevens zijn de presentaties van Ingrid van Tienen en Arnold Struik beschikbaar