Masterclass Sales Event 2016, Jan Kuipers : Principe-gedreven verkoop

Principe-gedreven verkoop – verkoop waarin iedereen wint

 

Volkswagen, Online.nl, V&D …. Iedereen verkoper kent zijn eigen voorbeelden. Voorbeelden waardoor jij als verkoper op verjaardagen iets hebt uit te leggen. Van die gesprekken waarin jij je lijkt te moeten verantwoorden voor dat wat anderen vanuit het vakmanschap van verkopen menen te moeten of kunnen doen.

 

Principe-gedreven verkopen betekent verkopen vanuit het principe ‘zoals het écht werkt’. Op een manier waarbij we de natuurlijke consequenties van ons gedrag leidend laten zijn voor het resultaat.

Niet ons gedrag bepaalt onze resultaten, maar principes/wetmatigheden bepalen onze resultaten. Hoe beter je de wetmatigheden begrijpt, hoe beter je je gedrag kunt afstemmen op de resultaten die je wilt behalen.

 

Principe-gedreven verkopen gaat niet om de laatste of nieuwste of slimste truc van het verkoopvak, maar juist over de wetmatigheden over hoe het écht werkt – overal, altijd en voor iedereen. Het is een lange termijn visie op verkopen en leven in het algemeen.

 

In deze workshop wordt ingegaan op zowel de verkoopleider als de verkoper.

 

Het resultaat van principe-gedreven verkopen ligt in:

 

  • verkopers die trots zijn op hun vak en hun prestaties
  • organisaties die werken aan een goede reputatie en voorspelbare resultaten
  • klanten en opdrachtgevers die een integer verkoopproces ervaren en daardoor een hogere tevredenheid scoren

 

Principe-gedreven verkopen betekent terug naar de basis – terug naar verkopen zoals het écht werkt.

 

Profielfoto, Jan Kuipers

 Jan is directeur/eigenaar van FranklinCovey en auteur van boeken zoals “Creëer wind mee” en “Menskracht”. Zijn deskundigheid is het verhogen van effectiviteit van mensen en organisaties, met de focus op maximaal gebruik van het menselijk potentieel om doelen te realiseren. Hij is praktisch en bevlogen, werkt vanuit de visie van Stephen Covey en maakt in zijn presentatie gebruik van de vragen van zijn publiek. Hij laat ze nadenken, daardoor blijft de boodschap hangen en krijgt zijn publiek praktische aanknopingspunten om direct mee aan de slag te gaan. 

 

FranklinCovey is de wereldwijd opererende advies- en trainingsorganisatie die werkt op basis van het gedachtengoed van Stephen R. Covey, auteur van de besteller : “De 7 eigenschappen van effectieve leiders”. FranklinCovey helpt organisaties bij het versterken of bouwen van een cultuur waarin de kracht van mensen centraal staat, met als sleutelwoorden visie, passie & talent, verantwoordelijkheid en resultaat. In oktober 2015 verscheen “de kleine Covey” waarin Jan Kuipers en Ben Tiggelaar een heldere samenvatting geven van het meesterwerk “De zeven eigenschappen”. De kleine Covey staat sinds oktober bijna onafgebroken in de top-5 van bestellers bij managementboek.nl

 

Sales motto's

Lars Nijhof

Sales Representative, Deltics

Hoe minder ik spreek, hoe beter het gesprek

Meer lezen

Emily Dobbe

Accountmanager Karpi

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Julia Neleman

Salesmanager, Sonicbee

“Wie luistert, weet meer”

Meer lezen

Sander Rooken

Accountmanager

“Zeggen wat je doet en doen wat je zegt”

Meer lezen

Elise Nijenhuis

Key Accountmanager

“Het gaat niet om wat je verkoopt maar hoe je het verkoopt”

Meer lezen

2020

“Just do it” Cor Ludema Accountmanager Miele Professional Lees meer over Cor zijn salesmotto

Meer lezen

Marc van Hemert

Commercieel Directeur

"Alleen ga je sneller, samen kom je verder"

Meer lezen