Masterclass Sales Event 2020 : Actieve Klantloyaliteit

In deze tijd van corona zijn er gelukkig veel andere digitale middelen die ons helpen om contact te houden. Juist nu de persoonlijke afstand groter is, zien we, volgens Glenn Vergoossen hoe belangrijk verbinding en vertrouwen is binnen de al gemaakte klantrelatie. Glenn is trainer bij FranklinCovey dat een interessant model hiervoor heeft gemaakt aan de hand van onderzoek. Glenn deelde graag de resultaten hiervan in zijn masterclass.“We zijn gegevens gaan verzamelen over sectoren waar veel mensen bij 20200305 Masterclass Actieve klantloyaliteit Glenn Vergoosenelkaar komen: zorg, winkels, hospitality, sport, etc. Wie zetten hierin een topprestatie neer en wat doen zij anders dan de rest? Hoe zorgen zij voor klantloyaliteit? Hoe komt het dat je bij KLM een ander gevoel krijgt dan bij EasyJet? Of bij Apple en Huawei? En wanneer het mis gaat: als de intentie niet rijmt met het gedrag. Hoe kom je bij die intentie? Door eerst te werken aan een goede mindset, want dan volgt het gedrag van zelf. Het onderzoeken van jouw mindset vraagt stilstand en kwetsbaarheid. Dit is vaak lastig voor de egogedreven salesprofessionals, want je moet je targets halen! Mijn uitnodiging aan de groep tijdens het Sales Event was: ga eerst modelleren. Internaliseer je mindset voor jezelf maar leer het ook anderen, zodat je de klantloyaliteit kunt versterken.”

De kracht van klantloyaliteit

 

 “Alleen ga je sneller, samen kom je verder. Dat zegt iets over korte en lange termijn denken. Het gevoel zegt: ik doe het alleen, dan ga ik sneller, maar als je verder wilt komen moet je samenwerken. Daarvoor hebben we een model gemaakt met drie 20200305 Glenn Vergoossen Actieve klantloyaliteitkernprincipes: empathie (luister en verbindt), verantwoordelijkheid (ontdek en volg op) en generositeit (verras en deel). Dit geldt niet alleen tegenover de klant, maar ook binnen het bedrijf. Pas als je dit intern ingeregeld hebt, kun je het overdragen naar de klant. Als er haantjescultuur is in een bedrijf, dan merkt een klant dat meteen. Mijn belangrijkste tip is: intentie is meer waard dan techniek. Een loyale klant is een subjectieve beoordeling, omdat loyaliteit emotie is. Kijk naar voetbalfans, die bruisen van energie en emotie, positief of negatief. Of naar fans van een popband. Er bestaat zoiets als actieve en passieve loyaliteit. Dat jij altijd met het openbaar vervoer naar je werk gaat omdat je geen auto hebt, wil niet zeggen dat je fan bent van de NS. Dat jij altijd naar de Plus gaat omdat deze het dichtst bij huis is, wil niet zeggen dat je dat de fijnste supermarkt vindt. Succesvolle salesprofessionals gaan voor die actieve klantloyaliteit: zij creëren emotionele betrokkenheid vanuit Glenn Vergoossen is een nieuwsgierige verbinding en een integere intentie. Ware klantloyaliteit is en blijft mensenwerk.”

Reactie masterclass Actieve Klantloyaliteit

 

Mirte  Beugel, Manager Commercie bij World Meetings :  Glenn wist ons tijdens deze masterclass geboeid te houden door inhoudelijke tips te geven over leiderschap in loyaliteit. Tips die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Zijn invalshoek was net even anders dan anders. Hij wist de masterclass heel persoonlijk te maken bracht dit met humor door zijn verhaal heen. Een workshop waar op de dag van het Sales Event nog veel over nagepraat is!

Klik  hier voor de presentatie van Glenn. 

 

Wie is Glenn Vergoossen

 

Glenn Vergoossen is een nieuwsgierige trainer en een speelse spreker bij FranklinCovey Benelux, waar hij mensen en organisaties begeleidt op het gebied van leiderschap en effectieve communicatie. Gekoppeld aan de inhoud van de masterclass schreef Glenn samen met collega’s Sandy Rogers en Leena Rinne het boek Leiderschap in Loyaliteit. Daarnaast is Glenn host van de Over Spreken Gesproken podcast, de nr. 1 public speaking podcast in Nederland.FranklinCovey is de wereldwijde organisatie opgericht door Stephen R. Covey, auteur van het populaire boek De zeven eigenschappen van effectief leiderschap. FranklinCovey is toonaangevend op het gebied van behalen van resultaten voor een langere periode waar gedragsverandering voor nodig is. Zij bieden trainingen, coaching en online modules gekoppeld aan thema’s als persoonlijk effectiviteit inspirerend leiderschap, vertrouwen klantloyaliteit, sales performance en uitvoerkracht. Ga naar www.franklincovey.nl/inspiratie voor bonus tools en tips!.

Sales motto's

Anita van Dorst - Reijne

Verkoopmanager Rundvee Agrifirm

“Begin with the end in mind”

Meer lezen

Laura van Reekum

Business Unit Business Solutions Bureau Zuidema

Er is altijd ruimte

Meer lezen

Ricardo Huizing

Manager Sales Sales Corporate & Public Ayven

“Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.”

Meer lezen

Mark Korsten

Commercieel Management Giesbers InstallatieGroep

“Van klant naar relatie”

Meer lezen
Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen