14/04/2021, SMA West : Online Kennis Sessie met Charles Verstegen (Transavia)

Op 14 April organiseerde SMA West een online kennissessie waarbij de aanwezige leden onderling hun kennis en ervaringen konden uitwisselen aan de hand van een interview met Charles Verstegen van Transavia die daar commercieel eindverantwoordelijk is. In het eerste deel van het interview gaan we o.a. in op de volgende items:

  • De inrichting van de commerciële organisatie bestaande uit vijf teams en het gehanteerde commercieel proces bij Transavia hetgeen bij hen georganiseerd is rondom een vliegreis. Dit alles met circa 45 personen;
  • 20210318 SMA Verkiezing Salesmanager Charles VerstegenDe spagaat waarin hij momenteel zit met enerzijds de volledige lockdown waarbij er nauwelijks gevlogen wordt maar ondertussen toch wel de plannen moeten maken voor de toekomst;
  • De wijze waarop Transavia met haar indirecte kanaal van o.a. touroperators omgaat in deze coronaperiode waarbij het motto geldt dat ze samen door de crisis gaan en er ook samen weer uit willen komen;
  • De impact van de maatregelen op de commerciële organisatie en wat er goed of fout ging in deze uitdagende periode.

In het tweede deel werden de aanwezigen verdeeld in verschillende groepen om in een Break Out Room over hun eigen ervaringen tijdens de pandemie van gedachten te wisselen. Bij terugkomst werd de volgende punten plenair gedeeld :

  • Bij sommige van de aanwezigen heeft de afgelopen periode geleid tot veranderde business modellen waarbij nu vooral online varianten van de dienstverlening plaats vindr maar dat dit zal veranderen naar een hybride model;
  • Een aantal tips over hoe om te gaan met thuiswerken waarbij er o.a. een aantal instellingen in MS-Teams werd genoemd om te voorkomen dat je hele dag uit alleen maar vergaderingen bestaat;
  • Bij de meeste aanwezigen wordt er gewerkt vanuit een partnershipgedachte waarbij de oplossingen erop gericht zijn om de loyaliteit van de bestaande klanten te verhogen.

Ter afsluiting van de sessie had Charles nog een tweetal adviezen die hij de aanwezigen wilde meegeven van hetgeen hij de afgelopen periode heeft geleerd. Dit waren :

  • Dat je als manager je team moet inspireren op positivisme en relativeringsvermogen;
  • Dat je consistent blijft op de koers die je gekozen hebt om door de crisis te komen, zeker op die momenten dat er veel druk is om er vanaf te wijken. Door dit te doen merkte hij dat dit positief heeft gewerkt in de samenwerking met hun partners.

Tot slot gaf Charles nog een klein inkijkje in de test van het FieldLab waarbij mensen gecontroleerd op vakantie konden en waarbij Transavia één van de organisatoren was.

Klik hier voor andere verslagen uit de regio.

 

Sales motto's

Salesmotto Emily Dobbe

Emily Dobbe

Sales en - accountmanager bij Karpi Group

Zonder wrijving geen glans

Meer lezen

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen